اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

می‌خواهیم فصل جدیدی را در تاریخ معماری اصفهان رقم بزنیم

شهردار اصفهان گفت: متعهد هستیم که با کمک و خلاقیت معماران، فصل جدیدی را در تاریخ معماری اصفهان رقم بزنیم، وقتی جهان در حال تغییر است به تبع آن معماری هم باید تغییر کند.

می‌خواهیم فصل جدیدی را در تاریخ معماری اصفهان رقم بزنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، صبح امروز در اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان اظهار کرد: جهان هستی در حال تغییر پیوسته است و در مقابل این حقیقت، ۳ موضع متفاوت می‌توان داشت؛ یا باید مقاومت کنیم و در مقابل تغییر بایستیم که این نمود جمود و تحجر است، نگاه دوم این است که خود را در جریان تغییر رها کنیم و دچار تسلیم و انفعال شویم و بدون اراده همراه با جریان تغییر حرکت کنیم؛ رویکرد سوم ما را به ایجاد تغییر و پیشگام در تغییر بودن و مقهور زمان نبودن سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: چیزی که بیشتر در طراحی امروز شهری به آن نیاز داریم، خلاقیت و نوآوری است؛ کسی که به مکان و زمان هویت و شخصیت و حس می‌دهد، در آن مکان و زمان، خالق و آفریننده محیط است؛ امروز هم دنبال آدم‌هایی هستیم که ادراک و احساس قوی دارند و می‌توانند طراح و خالق باشند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: آیا ما باید به اصفهان قدیم بچسبیم یا اصفهان جدید را بر مبنای اصفهان قدیم طراحی کنیم؟ چیزی که باید به دنبال آن باشیم این است که شخصیت شهر را گم نکنیم و هویت شهر را از دست ندهیم، اگر شخصیت اصفهان را بشناسیم، می‌توانیم اصفهان نوینی طراحی کنیم که الزاماً شبیه اصفهان قدیم نیست، اما شخصیت اصفهان هم در آن از دست رفته و گم نشده باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای کشف شخصیت اصفهان، باید روایت و قصه اصفهان را بدانیم و مهندس معماری که این را نداند نمی‌تواند فصل جدیدی در تاریخ اصفهان ایجاد کنند؛ روایت را هم از زبان مردم می‌توان فهمید و این روایت‌ها و خرده روایت‌ها که نسل به نسل منتقل شده را درک کرد؛ باید نشانه‌های اصفهان قدیم را حفظ و با ادبیات جدید اصفهان نوینی را ایجاد کرد و فصل جدیدی بر کتاب اصفهان بیفزاییم.

وی با بیان اینکه در ابتدای تصدی این مسؤولیت متعهد به حفظ شخصیت شهر و شهرداری اصفهان شدم، در پایان گفت: به همین دلیل موظف هستم در ابتدا چیزی به غلط بر قامت اصفهان اضافه نکنم و دوم اینکه با کمک و خلاقیت معماران، فصل جدیدی را در تاریخ معماری اصفهان رقم بزنیم؛ وقتی جهان در حال تغییر است به تبع آن معماری هم باید تغییر کند و هر زمان، نیاز به فضا و مکان جدید دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول