اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برلین میزبان نمایشگاه «افق» در سی‌اُمین سال روابط دیپلماتیک ترکمنستان و آلمان

در محل سفارت ترکمنستان در شهر برلین به مناسبت سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین آلمان و ترکمنستان نمایشگاهی از دستاوردهای روابط دو کشور به نام «افق» بر پا شد.

برلین میزبان نمایشگاه «افق» در سی‌اُمین سال روابط دیپلماتیک ترکمنستان و آلمان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در محل سفارت ترکمنستان در شهر برلین به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین آلمان و ترکمنستان نمایشگاهی از دستاوردهای روابط دو کشور به نام «افق» بر پا شد.

«بردی مراد رجب اف» سفیر ترکمنستان در آلمان در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه، به مسیرهای اصلی همکاری‌های سیاسی و دیپلماتیک بین عشق آباد و برلین اشاره کرد.

وی بر اهمیت نشست‌های سطح بالا، همکاری در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی، توسعه سیستماتیک روابط بین پارلمانی، ارتباطات در سطح وزرای خارجه و سازوکار ایجاد شده برای رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور تاکید کرد.

رجب اف در زمینه تجارت و توسعه اقتصادی بین دو کشور مهمترین سازوکارها را کارگروه همکاری اقتصادی ترکمنستان و آلمان، روزهای اقتصادی برلین در عشق آباد، روزهای اقتصاد ترکمنستان در آلمان و گردهمایی‌ها و رویدادهای اقتصادی بین المللی که در دو کشور برگزار می‌شود، دانست.

وی اشاره کرد که برلین شریک استراتژیک ترکمنستان در زمینه بهداشت و درمان است. در اینجا، طرف ترکمنی سال‌هاست با کلینیک‌های پیشرو آلمانی همکاری می‌کند و شرکت‌های آلمانی تولید کننده تجهیزات پزشکی، جایگاه خود را در بازار کشورمان محکم کرده‌اند.

«ماتیاس لوتنبرگ» کمیسر وزارت امور خارجه آلمان در امور کشورهای اروپای شرقی، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی نیز در این مراسم سخنرانی و خاطرنشان کرد که طی سال‌ها گفت و گوهای متنوعی در مورد مسائل امنیتی در آسیای مرکزی با ترکمنستان همکاری کردیم.

در این روز ویدئویی نیز در مورد ترکمنستان پخش شد که طی آن مهمانان با دستاوردهای این کشور در طول سال‌های استقلال از جمله پروژه‌های بزرگ و منطقه‌ای در دست اجرا، ماهیت منحصر به فرد سیاست بی طرفی ترکمنستان و فرهنگ اصیل مردم ترکمنستان آشنا شدند.

در پذیرایی سفارت، مهمانان فرصتی برای چشیدن غذاهای سنتی ترکمنی داشتند.

انتهای پیام/ح/ 667

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول