اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نظر چمران درباره مقاوم سازی ساختمان‌ها/انتقاد از تغییر ضوابط اضافه طبقات و قوانین مقاومت

رئیس شورای شهر تهران گفت: ضوابط اضافه طبقات و قوانین مقاومت ساختمان به طور مکرر تغییر پیدا می کند و وقتی اضافه بنا روی ساختمان ایجاد می کنند ممکن است که مقاوم‌سازی و ایمنی آن لحاظ نشود.

نظر چمران درباره مقاوم سازی ساختمان‌ها/انتقاد از تغییر ضوابط اضافه طبقات و قوانین مقاومت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره گزارش حادثه ساختمان متروپل آبادان که توسط سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا ارائه شد، اظهارداشت: ضمن تقدیر از شورای عالی استان‌ها برای حضور در آبادان و بررسی وضعیت متروپل باید اعلام کنم، ضوابط اضافه طبقات و قوانین مقاومت ساختمان به طور مکرر تغییر پیدا می کند و وقتی اضافه بنا روی ساختمان ایجاد می کنند ممکن است که مقاوم‌سازی و ایمنی آن لحاظ نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: به عقیده من این اقدام نباید انجام شود و وقتی اعلام می کنند ساختمان مقاوم است در برخی موارد ناظران حق الزحمه دریافت کرده اند که این موضوع را بگویند و در اصل ساختمان مقاوم نیست.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که گیر اداری در کاهش صدور زمان پروانه حذف شود، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم کنترل مضاعف از این روند حذف شود و می توان اقدامات طراحی معماری و محاسبه سازه ای را به صورت همزمان انجام داد.

چمران افزود: در مواردی ناظران حق الزحمه دریافت نمی کنند و به همین دلیل به بهانه ای کار را تعطیل می کنند؛ مهندس ناظر باید دلیل واقعی و منطقی برای تعطیلی طرح ها ارائه دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرهنگ عمومی ساختمان، تصریح کرد: مردم باید بدانند ساختمان سازی یک کار تخصصی است؛ در مواردی کسانی که پول کافی دارند به سمت پیمانکاری و بساز و بفروش می روند اما این کار، تخصصی است و جان مردم در ساختمان سازی در میان است.

چمران با بیان اینکه ساختمان باید تمام شود و سپس پروانه بهره برداری دریافت کند، یادآور شد: علاوه بر بهره برداری، اگر قرار است موردی به پروانه اضافه شود، باید ساز و کار نگهداری ساختمان نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد که به کسانی نیاز دارد مدرک کارشناسی ارشد و دکترای نگهداری ساختمان داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد تزیینات معماری در ساختمان ها، خاطرنشان کرد: در مواردی این تزیینات را اضافه می کنند اما ساختمان ایمنی سازه ندارد و متاسفانه کسی از آن خبر ندارد چون با تزیینات پوشانده شده است؛ در مواردی از زمین تا سقف، ستون ایجاد کرده اند در حالیکه با راویز ایجاد شده و استحکام ندارد و مردم در این ساختمان ها با تصور اینکه ستون محکمی وجود دارد، زندگی می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول