اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| اطلاعات دوربین‌های آژانس پاک شود

تعدادی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی در پی بدعهدی‌های آمریکا و اروپا و گزارش‌های مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار پاک کردن اطلاعات ضبط شده دوربین‌های آژانس شدند.

فارس من| اطلاعات دوربین‌های آژانس پاک شود

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی در پی بدعهدی‌های آمریکا و اروپا و گزارش‌های مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار پاک کردن اطلاعات ضبط شده دوربین‌های آژانس شدند.
در این کمپین آمده است: با توجه به بدعهدی آمریکا و اروپا و انجام کارهای زیان بار مختلف از جمله توقیف نفتکش‌های ایران، حمایت از ترور و‌ خرابکاری‌های اسرائیل، گزارشات مغرضانه آژانس و … لازم است ایران به جای مماشات واکنش متناسبی در برابر این موارد نشان دهد که علاوه بر جنبه انتقامی، در روند مذاکرات هم دست بالاتری به ایران بدهد. یکی از این کارها که جز حقوق ایران هم هست و می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بگذارد؛ در گام نخست پاک کردن اطلاعات دوربین‌های نظارتی آژانس برای بازه‌ای مشخص مثلا چند ماه می‌باشد که توسط قانون مجلس هم حمایت شده است.

گفتنی است در پی گزارش غیرمتوازن و غیرمنصفانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و تلاش آمریکا به همراه سه کشور اروپایی عضو برجام برای صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس، سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه از توقف فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی آژانس در ایران خبر داد. البته این قطعنامه در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه با ۳۰ رای مثبت، دو رای منفی (روسیه و چین) و سه رای ممتنع (پاکستان، هند و لیبی) به تصویب رسید. 

در همین خصوص نیز وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه، گام‌های عملی متقابلی اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژ پیشرفته و غیرفعال‌سازی دوربین‌های فرا پادمانی، از جمله این گام‌هاست. 

انتهای پیام/ ت 580

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول