اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صنایع‌دستی احیا و از تحریف آن جلوگیری شود/ لزوم توجه به بازاریابی محصولات

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید صنایع‌دستی را احیا و از تحریف آن جلوگیری شود، گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باید در جهت مرغوبیت و کیفیت‌سازی صنایع‌دستی و استاندارد بودن آن‌ها طبق معیارهای صحیح اقدام کند.

صنایع‌دستی احیا و از تحریف آن جلوگیری شود/ لزوم توجه به بازاریابی محصولات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اظهار داشت: فعالیت شما در راستای پشتیبای از صنایع دستی کاری بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم که خانواده‌ها از طریق صنایع تولیدی دستی خود نیازهای خانواده خود را تأمین می‌کردند، تصریح کرد: خانواده از طریق صنایع خانوادگی اداره می‌شد که همراه با حفظ خانواده، تربیت و فرهنگ خانوادگی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان ینکه گذشتگان خود تولیدکننده بودند و جنس وارداتی را نمی‌پذیرفتند، افزود: از سوی دیگر صاحبان سرمایه که صنایع سنگینی وارد می‌کردند و بیشتر بر منافع خود حساب وارد می‌کردند، این ارزش‌هاش بزرگ در نظرشان نبود و غارت می‌شد که البته این تنها مربوط به صنایع‌دستی نبوده است.

عبادی ادامه داد: همچنین کشورهایی بوده‌اند که در کنار پیشرفت‌های مختلف سرمایه‌های گذشتگان خود را حفظ کرده‌اند که امری بسیار پسندیده است.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های اصیل خود را حفظ و خلاقیت خود را این حوزه‌ها نشان دهیم، یادآور شد: متأسفانه صنایع‌دستی همانند فرهنگ و اصالت خانوادگی و آنچه در نسل‌های گذشته بوده، غارت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: نسبت به فرهنگ جامعه نیز اینگونه بوده و آن‌هایی که در سطح جهان به دنبال تصرف اقتصاد دنیا هستند بی‌رحمانه اصالت و فرهنگ مردم دنیا را از بین می‌برند.

عبادی افزود: تا جایی که ممکن بوده باید صنایع‌دستی بازسازی شود بنابراین فعالیت در این حوزه از نظر ایجاد اشتغال، کمک به اقتصاد احیای فرهنگ نیکان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه باید صنایع‌دستی را احیا و از تحریف آن جلوگیری شود چون صنایع‌دستی پیوند این نسل و نسل‌های گذشته است، گفت: متأسفانه در چند دهه گذشته ضایع شده اما قابل بازسازی بوده چون از نسل‌های غنی که سال‌های گذشته عامل صنایع‌دستی بوده‌اند هنوز وجود داشته و می‌توان از وجود این افراد برای احیای صنایع‌دستی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باید در جهت مرغوبیت و کیفیت‌سازی صنایع‌دستی و استاندارد بودن آن‌ها طبق معیارهای صحیح اقدام کند، یادآور شد: در این راستا باید آموزش و حمایت انجام گیرد تا تولیدات دقیق و  صحیح انجام شود.

عبادی ادامه داد: با توجه به زحمتی که صاحبان صنایع‌دستی برای تولید جنس مرغوب می‌کشند نباید یک روز هم جنس تولید شده بر روی دستشان بماند و در این زمینه باید بازاریابی انجام گرفته تا موجب دلسردی فعالان این بخش نشود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی با حفظ ارزش‌های خانوادگی و فعالیت اهلی منزل در کنار یکدیگر متفاوت از شغل‌های دیگر بوده که بسیاری از آسیب‌هایی که دیگر مشاغل به بدنه خانواده‌ها وارد می‌سازد مبرا است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول