اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک رؤسای جمهور ترکمنستان و قرقیزستان به پوتین به مناسبت روز روسیه

رؤسای جمهور ترکمنستان و قرقیزستان روز روسیه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفتند.

تبریک رؤسای جمهور ترکمنستان و قرقیزستان به

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان روز روسیه را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تبریک خود خاطرنشان کرد که روابط دوستانه سنتی ترکمنستان و فدراسیون روسیه در سطح بالا و پویایی قرار دارد که نمونه واقعی احترام و اعتماد متقابل است.

وی افزود: روابط بین‌الملل عشق آباد و مسکو آزمون زمان را پس داده است و در حال حاضر، مشارکت راهبردی دوجانبه بین ما به ‌منظور رفاه کشورهایمان به‌طور پیوسته در حال تقویت است.

بردی محمداف تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا تمام تلاش خود را برای توسعه روابط بین دو کشور را ادامه دهیم.

رئیس جمهور ترکمنستان در پایان این پیام از صمیم قلب برای پوتین آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت و برای مردم دوست فدراسیون روسیه بهروزی و پیشرفت آرزو کرد.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز در پیامی «روز استقلال روسیه» را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تبریک گفت.

در این پیام قرقیزستان از روابط دوستانه و قابل اعتماد با فدراسیون روسیه بر اساس اصول اتحاد و مشارکت استراتژیک قدردانی کرد.

جباراف در پیام خود گفت: تاریخ چند صد ساله و میراث فرهنگی غنی مردم روسیه، پایه‌ای محکم برای دولت سازی و توسعه مترقی روسیه گذاشته است.

وی تاکید کرد که این کشور از روابط دوستانه و قابل اعتماد با فدراسیون روسیه بر اساس اصول اتحاد و مشارکت استراتژیک بسیار قدردانی می‌کند.

خاطر نشان می‌شود که روز روسیه، یکی از اصلی‌ترین تعطیلات رسمی فدراسیون روسیه - از سال 1992 است که هر ساله در روز تصویب اعلامیه «حاکمیت دولتی فدراسیون روسیه» در 12 ژوئن 1990 جشن گرفته می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول