اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام ازبک: سازمان تجارت جهانی در جلوگیری از بحران غذا در جهان نقش مهمی دارد

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان بر نقش مهم سازمان تجارت جهانی در مبارزه با پیامدهای کروناویروس، حل و فصل بحران غذایی، توسعه کشاورزی و تحکیم سیستم تجاری همه جانبه تاکید کرد.

مقام ازبک: سازمان تجارت جهانی در جلوگیری از بحران غذا در جهان نقش مهمی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دوازدهمین نشست وزرای سازمان تجارت جهانی در شهر «ژنو» سوئیس آغاز به کار کرد.

«سردار عمرزاق‌اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سخنرانی ویدئویی خود در این نشست بر نقش مهم سازمان تجارت جهانی در مبارزه با پیامدهای کروناویروس، حل و فصل بحران غذایی، توسعه کشاورزی و تحکیم سیستم تجاری همه جانبه تاکید کرد.

وی اذعان کرد که عضویت «تاشکند» در سازمان تجارت جهانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست اقتصادی خارجی در چارچوب استراتژی توسعه ازبکستان جدید در سال‌های 2022-2026 میلادی است.

علاوه بر این، آمادگی برای پیشبرد روند عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی، از جمله در چارچوب پنجمین نشست گروه کاری این سازمان در روزهای 21 و 22 ژوئن اعلام شد.

همچنین در حاشیه این مجمع، نشست دوره‌ای گروه غیررسمی کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی (IGAG) در سطح روسای هیئت‌های وزرا برگزار شد.

در چارچوب این نشست، مسائل روز کشورهای در حال عضو بررسی و در مورد مشکلات کلیدی که کشورهای نامزد در روند مذاکرات مبنی بر عضویت مواجه می‌شوند، تبادل تجربیات و افکار شد.

نشست وزرا بالاترین نهاد سازمان تجارت جهانی است. نشست‌های وزرا بر اساس ماده 4 «موافقتنامه مراکش در مورد تأسیس سازمان تجارت جهانی» از تاریخ 15 آوریل سال 1994 میلادی، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. تا به امروز 11 نشست برگزار شده است.

سازمان تجارت جهانی (WTO) یک سازمان بین‌المللی است که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند.

مقر سازمان تجارت جهانی در «ژنو» سوئیس قرار دارد. تا سال 2016 میلادی تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده‌اند. افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول