اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

8 هزار مازندرانی در بخش صنایع دستی فعال هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام فعالیت ۷۰ رشته فعال در حوزه صنایع دستی استان، گفت: بیش از ۸ هزار مازندرانی در رشته‌های صنایع دستی مشغول به کار هستند.

8 هزار مازندرانی در بخش صنایع دستی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مهدی ایزدی صبح امروز در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص و سرشار از میراث فرهنگی و گردشگری است که صنایع دستی قوی و توانمند مازندران در سطح کشور زبانزد است.

وی با اعلام فعالیت ۷۰ رشته فعال در حوزه صنایع دستی مازندران، افزود: بیش از ۸ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی مازندران مشغول به کار هستند و ۱۲ رشته صنایع دستی نیز به عنوان برند یونسکو مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: در ۱۸ شهرستان مازندران شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی هستیم و در هر شهرستان بیش از ۲۰ غرفه به مناسبت هفته صنایع دستی و گردشگری در قالب نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایا برگزار شده است.

این مسؤول با اشاره به برپایی بیش از ۳۰ غرفه به مناسبت هفته صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان آمل، بیان کرد: در تلاش برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری هستیم تا با فعالیت کارآفرینان تولیدات و دستاوردهای بومی و محلی در معرض عموم قرار گیرد.

ایزدی گفت: مازندرانی‌ها توانمندی ویژه در کار با چوب، حصیربافی، نمد، معرق و دیگر رشته‌های صنایع دستی دارند که همیشه استقبال خوبی از این دستاوردها در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی آمل در آینده نزدیک

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل در این مراسم، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه دستاوردهای بومی و محلی با ۳۲ غرفه آغاز خود را از امروز آغاز کرده است.

مهدی بهمنی افزود: نمایشگاه صنایع دستی در همه شهرهای مازندران برگزار شده است و در نمایشگاه صنایع دستی آمل آثاری از استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، ارومیه و دیگر استان‌ها به نمایش عموم درآمد.

وی تصریح کرد: در تلاش برای ایجاد نمایشگاه دائمی در آمل هستیم و با کمک شهرداری آمل سه مکان و زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی انتخاب شده ولی بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: امید داریم در آینده نزدیک زمین مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی فراهم شده تا کارآفرینان و فعالان گردشگری و صنایع دستی بتوانند توانمندی‌ها و تولیدات ارزشمند خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول