اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت مترو پردیس متوقف نشده است/ طرح اولیه بازنگری می‌شود+فیلم

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: افزایش هزینه ساخت پروژه مترو پردیس نیاز به مدیریت، برنامه ریزی و کار کارشناسی دقیق تر و منسجم تری دارد که دستور بازنگری این طرح بر اساس استاندارد طرح‌های حمل و نقل صادر شده است.

ساخت مترو پردیس متوقف نشده است/ طرح اولیه بازنگری می‌شود+فیلم

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص اعلام نظر یکی از مدیران شهرستان پردیس مبنی بر اینکه عملیات اجرایی متروی پردیس به دلیل کمبود اعتبارات تا ۴ سال آینده نیز کلید نخواهد خورد، اظهار کرد: متروی پردیس یکی از طرح های ملی و فرا منطقه ای بوده و اعتبار قابل توجهی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه زیادی را در حوزه پروژه های عمرانی کشور شاهد هستیم، گفت: اجرای پروژه متروی تهران-پردیس برای مدیریت، برنامه ریزی و آغاز عملیات اجرایی نیاز به کار کارشناسی دقیق تر و منسجم تری دارد.

جعفری با بیان اینکه مدت زمان قابل توجهی از زمان طرح اولیه این طرح گذشته است، ابراز کرد: به همین دلیل دستور بازنگری این طرح بر اساس نشریه ۷۷۷ که استاندارد طرح های حمل و نقل است صادر و به مشاور ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: بعد از اینکه نتایج مطالعاتی نشریه صادر شود، تصمیم گیری در خصوص نحوه تامین منابع و بودجه این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طرح را متوقف نکرده ایم زیرا این پروژه یکی از طرح‌های مهم برای ساماندهی حمل و نقل و از مطالبات اصلی مردم است که در دستور کار ما قرار دارد اما با توجه به اینکه پروژه های بسیاری به صورت ناتمام در مناطق مختلف کشور داریم، نباید یک پروژه ای را شروع کنیم که تمام ابعاد فنی، مالی، بودجه‌ای و قدرت اجرایی مبهم باشد.

جعفری افزود: برای رفع تمامی ابهامات، پس از بازنگری های نشریه ۷۷۷ و به نتیجه رسیدن، این طرح در دستور کار قرار گرفته و شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

تصویب ساخت مصلی جدید پردیس

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در خصوص وضعیت مصلی پردیس بیان کرد: با توجه به استقبال شهروندان پردیسی و حضور در مصلی موجود(مسجد الغدیر فاز۴)، گنجایش لازم برای برگزاری مراسمات و مناسبت های مذهبی به خصوص برگزاری نماز جمعه در این مصلی وجود نداشته و نمازگزاران با کمبود فضا مواجه می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این موضوع به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته و جانمایی محل ساخت مصلی نمیه کاره این شهرستان که با دقت انتخاب نشده بود جایگزین نقطه‌ای دیگر شد‌.

وی اضافه کرد: فضای مصلی قبلی می تواند کاربری دیگری داشته باشد و با هماهنگی که با امام جمعه شهرستان پردیس داشتیم با همکاری کارگروه زیربنای استانداری و با حضور معاون عمرانی استاندار، موقعیت جدید که برای ساخت مصلای پردیس معرفی شده بود مصوب شد.

جعفری تصریح کرد: پس از تصویب این منطقه، مراحل طراحی توسط مشاور در دستور کار قرار می‌گیرد و در کوتاهترین زمان ممکن ساخت مصلی پردیس آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این اراضی آماده سازی نیاز داشته و باید موقعیت آن تسطیح شود، اذعان کرد: در اولین مناسبت موجود و با اعلام امام جمعه پردیس آغاز عملیات اجرایی ساخت مصلی بزرگ این شهرستان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول