اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اشتباه شبکه سه سیما در اعلام یک اجتماع/ خبر «سلام فرمانده» به عنوان مراسم استقبال از خواننده نوجوان «عصر جدید»+فیلم

شبکه سه سیما و به دنبال آن باشگاه خبرنگاران جوان و بسیاری دیگر از رسانه‌ها، اجتماع باشکوه و بزرگ «سلام فرمانده» شهرستان کوهدشت لرستان را به عنوان مراسم استقبال از «علی طولابی» خواننده نوجوان برنامه «عصر جدید» معرفی کردند که باعث بازخوردهایی متناقض و اعجاب‌انگیز شد.

اشتباه شبکه سه سیما در اعلام یک اجتماع/ خبر «سلام فرمانده» به عنوان مراسم استقبال از خواننده نوجوان «عصر جدید»+فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: شبکه سوم سیما و به دنبال آن خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان و بسیاری دیگر از رسانه‌ها، اجتماع باشکوه و بزرگ «سلام فرمانده» شهرستان کوهدشت لرستان را به عنوان مراسم استقبال از «علی طولابی» خواننده نوجوان برنامه «عصر جدید» معرفی کردند که در فضای مجازی باعث بازخوردهایی متناقض و اعجاب‌بر‌انگیز شد. در صورتیکه این مراسم تجمع امام رضایی‌ها بود که به تاریخ هجدهم خردادماه در شهرستان کوهدشتِ لرستان برگزار شد.در حاشیه این مراسم علی طولابی شرکت کننده نوجوانی برنامه تلویزیونی «عصر جدید» هم برای خواندن سرود محلی و حماسی معروف «دایه دایه» حضور پیدا کرد و مردم نیز او را به خاطر این هنرنمایی مورد تشویق خود قرار دادند.  

بی‌شک بروز و ظهور برخی رویدادها نشان‌گر میزان تاثیرگذاری و برندسازی رسانه ملی است و همچنان در این خصوص در راس چهره‌سازی و پذیرش اجتماعی برخوردار است. مادامیکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هجومی ملخ‌وار به دنیای امروزی داشته و تمام پیکره جامعه را درنوردیده است، صدا و سیما همچنان نقشی ویژه و معتبر در اعتباربخشی به اشخاص حقیقی و حقوقی را داراست و این واقعیت بر کسی پوشیده نیست. لذا رسانه ملی می‌باید در بحث اطلاع رسانی همواره با مراقبت و صحت اخبار و محتواها، مبادرت به انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی کند.

این مساله که همه ارگان‌ها و نهادها و به‌خصوص رسانه ملی باید از هنر و هنرمندانی که در مسیر درست و والای هنری حرکت و فعالیت می‌کنند حمایت کنند، بر همگان مبرهن است و صدا و سیما و بخصوص شبکه سوم سیما با برنامه موفق و پربیننده «عصر جدید» به معرفی و حمایت شاخص و تاثیرگذار خود از هنرمندان و افراد و گروه‌های دارای استعداد و توانایی‌های خاص مبادرت ورزیده است همچنانیکه خبرگزاری فارس هم به صورت روتین از هنرمندان موفق این برنامه در قالب اخبار و گزارش‌های ویژه یاد کرده است و به کمک این حمایت و تشویق هنرمندان پرداخته است.

با این وجود هر مساله‌ای باید در جای خود بدان پرداخته شود چراکه دربرگیری رسانه ملی در مقیاسی بسیار تاثیرگذار بوده و کوچک‌ترین ناهماهنگی و اشتباه می‌تواند به جای تاثیر مثبت، در دایره‌ای وسیع‌تر حتی موجب بازخوردهایی منفی شود همچنانیکه بدر این مورد به‌خصوص، اجتماع عظیم «سلام فرمانده» شهرستان کوهدشت به عنوان مراسم استقبال باشکوه از «علی طولابی» هنرمند شرکت کننده در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» عنوان شده و با بازخوردهای متناقضی مواجه شده است.

این مساله که تشویق «علی طولابی» نوجوان هنرمند مستعد کوهدشتی لایق هرگونه تشویق و حمایتی باشد، برهمه روشن است و قطعا با روند پیش رو حتما هم مورد حمایت نهادهای مرتبط قرار خواهد گرفت اما متاسفانه خبر اشتباهی استقبال از وی به راحتی می‌تواند موجب آسیب‌هایی شود ازجمله اینکه باعث کاهش اعتبار منبع خبر برای موارد مشابه می‌شود از سویی نیز باعث رنجش خیل عظیمی می‌شود که در واقع برای مساله‌ای دیگر یعنی همان «سلام فرمانده» گرد هم آمده‌اند و از نظر اجتماعی هم متاسفانه موجی به راه افتاده که در آن به مقایسه موارد و افرادی پرداخته شده که دست‌آوردهایی به مراتب بالاتر و مهم‌تر کسب کرده‌اند و چرا باید در این سطح گسترده و خیره‌کننده برای یک هنرمند نوجوان مراسم استقبال تدارک دیده شود. که همه این‌ها برآیند ناخوشایند یک خبر اشتباهی است.

ازاینرو تکرار این مهم که حمایت از هنرمندان بخصوص قشر نوجوان از اوجب واجبات است و اینکه برخی حتی متاسفانه به شیوه‌ای تمسخرآمیز این استقبال را نشانه‌ای از ذوق‌زدگی شهرستانی‌ها عنوان کرده‌اند که مثلا چنین موردی برای آن‌ها که پایتخت نشین هستند مساله‌ای معمولی بوده و بسیاری در فضای مجازی به این نوع نگاه معترض هستند که چرا یک خبر اشتباهی باید باعث شود که بسیاری فکر کنند مردم لرستان جدای از تمام احترامی که برای هنر و هنرمند قائل هستند، باید در این حد برای این هنرمند نوجوان ذوق زده شوند مادامیکه همین استان ره‌آوردهای برجسته هنری و علمی در سطحی بسیار بالاتر از این داشته ولی در این حد بدان نپرداخته و همواره در حد و اندازه‌ معقول به آن توجه و الطفات داشته است.

انتهای پیام/ ت 533

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول