اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۱۰۰۰ تن به تولیدات میگو گلستان اضافه می‌شود/ افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح شیلاتی

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به افزایش میزان تولیدات میگو استان با افتتاح ۱۲ مزرعه پرورش میگو در هفته جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت تولید هر مزرعه ۵۴ تن است که با افتتاح این ۱۲ مزرعه حدود یک‌هزار تن به تولیدات میگو استان اضافه می‌شود.

۱۰۰۰ تن به تولیدات میگو گلستان اضافه می‌شود/ افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۰ طرح شیلاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، اسماعیل جباری سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به رونق تولید و اقتصاد استان با افتتاح طرح‌های شیلاتی در هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۲۰ طرح شیلاتی در دو شهرستان گرگان و گمیشان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که این طرح‌ها رونق تولید و اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۷ مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان و سه طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دو منظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی در شهرستان گرگان است.

 سرپرست اداره کل شیلات گلستان افزود: از جمله طرح‌های قابل کلنگ‌زنی می‌توان به پنج مزرعه پرورش میگو با پیش‌بینی اعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اشاره کرد.

* اشتغالزایی ۴۹۳ نفر با کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ مزرعه پرورش میگو

جباری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ مزرعه پرورش میگو نیز با میزان اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان تولیدات میگو استان با افتتاح این ۱۲ مزرعه اذعان کرد: ظرفیت تولید هر مزرعه ۵۴ تن است که با افتتاح این ۱۲ مزرعه حدود یک‌هزار تن به تولیدات میگو استان اضافه می‌شود.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به میزان اشتغالزایی این طرح‌ها بیان کرد: در نتیجه کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۷ مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان در مجموع برای ۴۹۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

* افتتاح ۳ طرح پرورش متراکم کپور ماهیان

جباری گفت: سه طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی نیز با متراژ ۹ هزار مترمربع (هر مزرعه ۳ هزار مترمربع) و اشتغالزایی برای ۹ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم، در هفته جهاد کشاورزی امسال در گرگان افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: برای راه‌اندازی این سه مزرعه مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال هزینه که از این میزان مبلغ یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات بنیاد برکت تسهیلات پرداخت شده و مابقی آورده شخصی بوده است.

گفتنی است هر ساله از تاریخ ۲۱ خردادماه تا ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است که در این ایام پروژه‌های زیادی در زمینه کشاورزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول