اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید به جد روی بحث پسته کار کرد/صنعت مس رفسنجان تحرک آنچنانی نداشته است

استاندار کرمان گفت: زندگی مردم رفسنجان با پسته گره خورده است، کار در حوزه پسته یک ضرورت قطعی در رفسنجان است و نباید قطع شود باید به جد روی بحث پسته کار کرد و از تجربه متخصصان استفاده کرد، تاکنون برای پسته نسخه شفابخشی پیچیده نشده است.

باید به جد روی بحث پسته کار کرد/صنعت مس رفسنجان تحرک آنچنانی نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان اظهار کرد: مسئولیت یک امانتی‌ست و تکلیف خیانت در امانت مشخص است.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مسئولیت یک امانت است، تصریح کرد: در نگاهی که جمهوری اسلامی دارد مردم ولی‌نعمت و ما خادم و نوکر مردم هستیم.

فداکار افزود: استان کرمان استانی که منصوب به شهید سلیمانی است افتخار بزرگتری برای خدمت دارد در رفسنجان هم با سوابق انقلابی و شخصیت‌های دینی و سیاسی که دارد کارکردن افتخار بزرگی‌ست.

استاندار کرمان افزود: در دفاع مقدس سوابق مردم رفسنجان خیلی برجسته است حتما باید به این موضوع توجه شود، کمک‌های مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس از چند استان بیشتر بود و وجود چندین فرمانده گردان شهید در این شهرستان منحصر به فرد است و خدمت در چنین شهری کار را سخت و البته افتخار بزرگی‌ست.

وی اضافه کرد: پسته یکی از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان است صنعت دیرینه به نام مس در کنار رفسنجان وجود دارد اگرچه رشد و تحرک آنچنانی نداشته اما الان حدود هفت هزار رفسنجانی در این صنعت شاغل هستند اما عمده زندگی مردم رفسنجان از پسته است.

استاندار کرمان ادامه داد: زندگی مردم رفسنجان با پسته گره خورده است اما اینکه امسال سرما زده و پارسال هم پسته نبوده کاسب و راننده و همه را متاثر می‌کند وقتی پسته نیست همه ضرر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار در حوزه پسته یک ضرورت قطعی در رفسنجان است و نباید قطع شود باید به جد روی بحث پسته کار کرد و از تجربه متخصصان استفاده کرد، تاکنون برای پسته نسخه شفابخشی پیچیده نشده است و همه باید کمک کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی انتخاب رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان،  موضوع پسته است وی در حوزه پسته صاحب‌نظر است و پسته را به‌خوبی می‌شناسد.

فداکار خاطرنشان کرد: صنعت یک حوزه پیشران و موتور محرکه اقتصاد است و حتما مس بابد سرمایه‌گداری و ورود کند، اتفاقی که در شهرهای کناری افتاده با رفسنجان قابل مقایسه نیست.

وی گفت: حوزه صنعت باید با سرعت پیش برود و تقویت شود اما مشکل کشاورزی با جدیت و برنامه‌ریزی حل شود که قابل حل است.

فداکار از همه فرمانداران گذشته رفسنجان قدردانی کرد و متذکر شد: شهری با این ویژگی‌ها پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی اظهار داشت: در حوزه پسته باید وقت گذاشته شود و در روستاها با مردم دیدار شود از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی جوان و باانگیزه که وجود دارد، استفاده شود.

استاندار کرمان به موضوع آب شرب و کشاورزی پرداخت و بیان کرد: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است در رفسنجان کمترین استفاده از روش‌های نوین می‌شود و باید بپذیریم شیوه آبیاری اصلاح شود.

فداکار تصریح کرد: در هر نقطه و هر میزان که می‌شود باید مصرف آب مدیریت شود بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب باید حل شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشیم. 

وی تأکید کرد: آب شرب مهدی‌آباد نوق توسط فرماندار پیگیری شود کاری که پورمحمدی کلید زده بود ادامه پیدا کند و مشکل حل شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول