اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من|کمبود پرستار داریم؛چرا پذیرش دانشجوی پرستاری زیاد نمی‌شود؟

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من خواستار افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری شده‌اند.

فارس من|کمبود پرستار داریم؛چرا پذیرش دانشجوی پرستاری زیاد نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پرستاران به عنوان رابطان اصلی بیماران و پزشکان نقش مهمی در بهبودی روند درمانی بیماران در مراکز درمانی دارند.

در کشور ما نیز علی رغم اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد و افزایش تعداد دانشکده‌های پرستاری بوده‌ایم اما هم اکنون با کمبود شدید نیروی پرستار در مراکز درمانی  روبرو بوده و باید در این خصوص چاره اندیشی عاجلی صورت گیرد.

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من این خبرگزاری، خواستار افزایش سهمیه جذب دانشجوی پرستاری در مراکز آموزش عالی کشور شده‌اند.

آنها در این پویش بیان داشتند:متاسفانه آمار و ارقام نشان می‌دهند سرانه‌ تعداد پرستار نسبت به کشور‌های منطقه بسیار پایین است؛ این در حالی است که سالانه حداقل ۵۰۰ هزار نفر داوطلب رشته تجربی داریم.

این کمبود پرستار موجب مشکلاتی در سیستم درمانی شده است که می‌توان با افزایش ظرفیت دانشجوی پرستاری آن را حل نمود.

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه هر هزار نفر باید ۴ پرستار وجود داشته باشد، افزود:این میزان در برخی کشورها ۸ تا ۱۰ نفر است؛ در حالی که با کمبود 100 هزار پرستار روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در این کشورها به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت ۶ پرستار دارند اما ما به ۲.۵ نفر اکتفا کردیم و اکنون یک تا ۱.۲ است،گفت: به ازای هر پزشک باید ۳ پرستار باشد.

میرزابیگی به کمبود حداقل ۱۰۰ هزار نفری پرستار در کشور اشاره کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت شغلی برای پرستاران، متذکر شد: برخی دانشگاه‌های پزشکی با پرستاران تسویه کرده و آنها را خانه نشین می‌کنند؛ درحالی که باید صبر کنند تا مجوز استخدامی بیاید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول