اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مهاجرت معکوس با جدیت دنبال شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مهاجرت معکوس یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود تا نخبگان به جای بیگانگان به جامعه خودشان خدمت کنند.

مهاجرت معکوس با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: ارتقای ضریب ایمانی و عقلانی از ضروریات جامعه است، باید با فرهنگ غرب مبارزه کرد و این مبارزه به دلیل چالش عقل است.

وی افزود: استان مرکزی مهد مفاخر کشور است و امروز باید همچون گذشته این مفاخر رشد یابند و به جامعه معرفی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: جوانان نباید با مشاغل کذایی از کسب علم و دانش عقب بیفتند، جامعه باید در مسیر کسب علم و پیشرفت قدم بردارد حتی اگر در برخی موارد با محرومیت مواجه باشد.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشته است، در حوزه‌های مختلف علمی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم و باید این مسیر ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

وی با بیان اینکه اخلاق و معنویت موتور محرکه در جامعه اسلامی است اضافه کرد: تحقق عدالت و برخورد با مفسدین باید به جد دنبال شود تا مسیر کسب موفقیت هموارتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق بیان کرد: کشور با کمبود 10 هزار مگاوات برق مواجه است که می‌طلبد باهمت مردم و مسؤولین مصرف برق را کاهش دهیم.

مردم نجیبانه با طرح همراه شدند

استاندار استان مرکزی نیز گفت: اصلاح نظام یارانه‌ها یکی از مهمترین اقداماتی است که دولت آغاز کرده که یکی از بنیادی‌ترین اصلاحات بوده است؛ اختصاص ارز ۴۲۰۰ بدون هیچ پایه و اساسی به تصویب رسید و با توزیع بالغ‌بر ۷۲ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد گسترده‌ای شکل گرفت.

فرزاد مخلص‌الائمه بیان کرد: تنها کشوری که به واردکننده یارانه داد ایران بود که با این کار ارز زیادی به آنها داده شد و توقف تولید در کشور را در پی داشت.

وی افزود: مردم کشور علیرغم فشارهای اقتصادی و نواقص و کمبودها در برخی مواقع نجیبانه با این طرح همراه شدند.

استاندار مرکزی بیان کرد: تأمین آب و برق در تابستان یکی از مشکلات ریشه دارد است که در چند سال گذشته نمود پیدا کرده است، باید همکاری خوبی در این زمینه صورت بگیرد تا مردم در آرامش باشند.

 مدیران کل مشکلات را از نزدیک ببینند 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها را شروع  کرده که همه دستگاه‌ها باید در این مسیر کمک دولت باشند.

ولی‌الله بیاتی بیان کرد: کمک‌های لازم به دستگاه‌های استان که برای پیشبرد اهداف نیاز به پیگیری از طریق وزارتخانه دارند صورت می‌گیرد.

وی افزود: مدیران کل در استان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که مدیر مرکز استان نیستند و باید در تمام شهرستان‌ها حضور یابند و مشکلات را از نزدیک ببینند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم وجود اراده در نهادها و ادارات در جذب سرمایه‌گذار اظهار کرد:  متأسفانه جذب سرمایه‌گذار در حد شعار باقی  مانده، در صورتی که این کار لازمه توسعه اقتصادی است و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

بیاتی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار نیازمند برنامه جدی است، ادامه داد: برخی کارمندان به جای جذب سرمایه‌گذار چوب لای چرخ آنها می‌گذارند که باید به این مشکل رسیدگی و توجه شود.

وی با بیان اینکه تفرش شهر مفاخر بزرگ است، اضافه کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار می‌توان این شهر را که مهد مفاخر نیز محسوب می‌شود به شهر گردشگری تبدیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول