اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش 56 درصدی کشفیات مواد مخدر در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر، گفت: در ارتباط با حوزه مواد مخدر با توجه به تغییراتی که در کشور همسایه داشتیم با مسدود شدن مرزها و اعمال محدودیت‌ها در ورود مواد مخدر به صورت کشوری کاهش داشتیم.

کاهش 56 درصدی کشفیات مواد مخدر در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت جدید با قوت مسؤولیت خود را آغاز کرده و همدلی و هماهنگی در بین قوای سه گانه ایجاد شده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی جامعه می‌طلبد آرامشی در سطح جامعه محقق شود تا دولتمردان بتوانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را با خنثی کردن دسیسه‌های دشمن اجرا کنند و با ارتقای سطح امنیت جامعه مردم آرامش لازم را داشته باشند.

میرحیدری خاطرنشان کرد: امروز در سطح استان می‌توان بهترین وضعیت را در وحدت دستگاه‌های امنیتی و قضایی مشاهده کرد و پلیس‌های تخصصی حرکت خود را دنبال می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: مجموعه نیروی انتظامی استان اصفهان با تقسیم کار در بین پلیس‌های تخصصی در جهت ارتقای سطح امنیت استان و ممانعت از ناامنی ناشی از وضعیت بیرونی تلاش می‌کند.

ارتقای سطح امنیت راهبرد کلان فراجا برای کل فرماندهان

وی با بیان اینکه در درجه اول، ارتقای سطح امنیت به عنوان راهبرد برای کل فرماندهان تعریف شده است، گفت: اصلاح رفتاری در جهت رسیدن به پلیس طراز انقلاب اسلامی نیز به عنوان اولویت تعیین شده است که پلیس‌های تخصصی در حوزه تخصصی خود آن را به عنوان یک هدف دنبال می‌کنند.

میرحیدری تصریح کرد: قرارگاه جهادی آموزش، مأموریت خطیری در این راستا دارد و مأموریت‌های خود را در سطح استان با ایجاد کارگاه‌های تخصصی و در ارتباط با حوزه پلیس‌های تخصصی دنبال می‌کند، قرارگاه جهادی صیانت در رابطه با آلودگی‌های نوع مأموریت، مسؤولیت خطیری را در حوزه دستگاه‌های نظارتی دنبال می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین ابراز کرد: در راستای پاکسازی محیط خدمت از عناصر نامطلوب آمار جرائم کارکنان در رابطه با اشکالات در مأموریت‌ها در ۸ ساله اخیر کاهشی بوده و با قدرت اعلام می‌کنیم که سازمان ما از پاک‌ترین سازمان‌ها است.

وی در رابطه با آمار ۸۰ روزه مربوط به سامانه ۱۹۷ مطرح کرد: میزان تماس‌های مردمی با این سامانه ۱۸ درصد رشد داشته و پیگیری‌هایی هم برای بهبود شرایط انجام شده که در این بین ۱۱ درصد این تماس‌ها مربوط به پاسخگویی، راهنمایی و ارشاد افراد تماس‌گیرنده بوده است.

میرحیدری در ادامه عنوان کرد: کل تماس‌ها در ۸۰ روز ۱۴۰۱ با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تعداد ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ مورد بوده است، بنابراین میزان تماس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد دارد که از این میزان ۱۹ درصد در حد مشاوره و راهنمایی بوده است، ۱۹ درصد موارد تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مربوط به درگیری، ۱۶ درصد تصادفات، ۱۱ درصد سرقت، ۸ درصد مزاحمت، ۳ درصد مواد مخدر، یک درصد جرائم سایبری، یک درصد جرائم اقتصادی و سایر جرائم هم ۴۲ درصد است.

ضرورت ساماندهی ضایعاتی‌های حاشیه شهر

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ارتباط با جرائم، در سال گذشته سرقت‌های مهم در مجموع ۹ درصد کاهش و کل سرقت‌ها ۱۱ درصد کاهش داشته است؛ در۸۰ روزه سال ۱۴۰۱ یک درصد افزایش سرقت را داشته‌ایم.

وی در ادامه تأکید کرد: ضایعات فروشی‌هایی که در حواشی همه شهرها می‌بینیم و مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته بزرگترین ضرر به مردم است؛ البته افرادی که مجوز دارند غالباً پاک خدمت می‌کنند اما این‌هایی که در حاشیه شهر ایجاد شده باعث اذیت و آزار مردم و ایجاد فرصت برای افراد سارق و مجرم شده است.

میرحیدری همچنین عنوان کرد: از مسؤولان و اتحادیه‌های مربوطه تقاضا داریم به شهرداری کمک کنند تا ضایعاتی‌ها را ساماندهی کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت اماکن در ۸۰ روز سال ۱۴۰۱ میزان ۵ درصد کاهش یافته است، گفت: سرقت مغازه ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل نیز ۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر باند سارق در حرکتی که از سایر استان‌ها وارد شدند در فرصت کوتاهی شناسایی و منهدم شدند، مطرح کرد: آخرین باندی که در هفته گذشته منهدم و ۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند دارای سرقت‌های خشن بوده که جمعاً ۱۲ مورد سرقت داشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین ابراز کرد: تفاوت این سرقت با سرقت‌های قبل این بود که به صورت مسلحانه وارد شده بودند؛ از مسؤولان قضایی انتظار داریم این مورد به صورت ویژه دنبال شود و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد شود.

وی تأکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم ترددهای کسانی که به صورت کوتاه‌مدت در محله آن‌ها به ویژه در مسکن‌های مهر ساکن می‌شوند به پلیس اطلاع‌رسانی شود.

میرحیدری همچنین اذعان کرد: در این ۸۰ روزه افزایش انهدام باندهای سرقت را به میزان ۷ درصد داشته‌ایم و ۴۶ باند سرقت متلاشی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کلاهبرداری اینترنتی ۳۶ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: برداشت اینترنتی ۱۰۳ درصد افزایش، مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد کاهش، انتشار فیلم‌های خانوادگی ۳۶ درصد کاهش، تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش، کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و کل جرائم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در رصد و شناسایی و ارسال جهت تشکیل پرونده قضایی ۳۰ درصد رشد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۴ طرح عملیاتی در این ۸۰ روز اجرا و ۴۶۵ مورد سایت‌های مجرمانه شناسایی و مسدود شده است.

میرحیدری با تأکید بر اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی رشد بسیار خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: ما در راستای جنگ اقتصادی و دفاع از حقوق شهروندان مبارزه با مفسدان اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا را باید داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ۹۷۰ درصد فعالیت‌ها و تعداد تشکیل پرونده رشد داشته است؛ ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال ارزش ریالی این پرونده‌ها بوده و ۳۷۲ پرونده تشکیل شده است، ۲۰۴ خودرو در این زمینه توقیف شده و ۳۷۰ نفر نیز دستگیر شدند؛ عمده پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با کالاهای اساسی بوده است.

وی تأکید کرد: در ارتباط با حوزه مواد مخدر با تغییراتی که در کشور همسایه داشتیم با مسدود شدن مرزها و اعمال محدودیت‌ها در ورود مواد مخدر به صورت کشوری کاهش داشتیم.

میرحیدری با اشاره به  کاهش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر، مطرح کرد: در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر ۲ درصد افزایش و ۴ درصد کاهش برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص تصادفات درون شهری استان اصفهان در ۸۰ روز گذشته افزود: کاهش ۶ درصدی تلفاتا تصادفات درون شهری را داشته‌ایم و در تلفات تصادفات جاده‌ای ۳ درصد افزایش داشته‌ایم و علت این امر عدم تأمین اعتبارات برای ایمن‌سازی راه‌ها به اداره راهداری است.

کاهش ۳۰ درصدی نزاع فردی در اصفهان

وی با بیان اینکه نزاع و درگیری فردی در استان ۳۰ درصد و نزاع دسته جمعی نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است، افزود: این امر ناشی از همکاری همه بخش‌ها است.

میرحیدری در خصوص استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان ها در پلیس اصفهان ابراز داشت: هوشمندسازی و مهارت آموزی به کادر پلیس در این زمینه در دستور کار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه خودروی حامل اتباع بدون مجوز توقیف خواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری ۸۲ خودرو توقیف شده است.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول