اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صادرات ۲۶۷ هزار دلاری صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در سال گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: میران صادرات صنایع‌دستی استان در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار بوده است و بیش از ۲ میلیارد تومان نیز در نمایشگاه‌های استانی و کشوری فروش داشته‌ایم.

صادرات ۲۶۷ هزار دلاری صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در راستای معرفی و گرامیداشت هفته صنایع‌دستی ۶۴ ویژه برنامه و طرح، افتتاح دوره‌های آموزشی و نمایشگاهی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ۳۰۰ رشته شغلی مرتبط در چینش ۱۸ گروه صنایع‌دستی کشور تعداد ۸۵ رشته در خراسان‌جنوبی شناسایی و فعال هستند که از این تعداد ۱۰ رشته آن احیاء شده هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از اعتبار ۳ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان مصوبه بخش صنایع‌دستی سال ۱۴۰۰ استان تاکنون ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شاهوردی یادآور شد: در حوزه آموزش صنایع‌دستی ۲۵۸ میلیون تومان، احداث مراکز صنایع‌دستی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در حوزه تجهیز مراکز نیز ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ داشته‌ایم.

وی تعداد مجوزهای صادر شده حوزه صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در سال ۱۴۰۰  را ۵۱۷ مورد عنوان کرد و گفت: ۷۰۰ نفر آموزش‌های صنایع‌دستی را در سال گذشته فراگرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: میران صادرات صنایع‌دستی استان در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار بوده است و بیش از ۲ میلیارد تومان نیز در نمایشگاه‌های استانی و کشوری فروش داشته‌ایم.

شاهوردی از شرکت صنعت‌گران صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در ۱۸ نمایشگاه صنایع‌دستی کشوری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: برپایی ۱۰۲  بازارچه فصلی در قالب ۵۷۰ غرفه نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بند الف تبصره ۱۸ صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۴۲ نفر  متقاضی‌ دریافت ۲۱ میلیارد تومان معرفی شده به صندوق کارآفرین امید تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده اشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآور شد: ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از صنعت‌گران استان بیمه صندق اجتماعی روستایی و عشایر‌ هستند و فقط ۳۵۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در سال گذشته فقط ۴ نفر سهمیه بیمه تأمین اجتماعی داشته‌ایم.

شاهوردی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در تیرماه امسال خبر داد و افزود: این نمایشگاه با اولویت معرفی و حضور صنعتگران و شرکت‌تعاونی‌های استانی است و البته غرفه‌دارانی‌ از سیستان‌ وبلوچستان، خراسان‌های شمالی و رضوی نیز مشارکت دارند‌.

وی همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی شرق استان خراسان‌جنوبی در سربیشه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه صنعتگران شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان و نهبندان تولیدات و محصولات خود را عرضه و به فروش می‌رسانند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول