اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

قطار «مشاعر» برای انتقال حجاج پس از 2 سال وقفه آماده شد

قطار مشاعر برای انتقال حجاج در مسیر منا، مزدلفه و عرفات پس از 2 سال توقف به دلیل شیوع کرونا و تعداد محدود زائران حج تمتع، امسال فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

قطار «مشاعر» برای انتقال حجاج پس از 2 سال وقفه آماده شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، قطار مشاعر در سال‌های گذشته به منظور سهولت در انتقال حجاج فعالیت خود را آغاز کرد و این قطار با ۹ ایستگاه؛ زائران را بین مشاعر منا، مزدلفه (مشعرالحرام) و عرفات جابجا می‌کند.

با توجه به سرعت بالای این قطار و جلوگیری از ترافیک، قطار مشاعر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. با این وجود، در ۲ سال گذشته که شیوع کرونا مانع تشرف زائران خارجی شد، قطار مشاعر نیز به دلیل محدودیت تعداد زائران فعالیت نکرد. اما امسال این قطار آماده فعالیت خواهد بود.

البته مشخص نیست که قطار مشاعر امسال برای زائران کدام کشورها است؛ چرا که در سال‌های گذشته قطار مشاعر برای زائران عربستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و زائران بسیاری از کشورها همچون ایران امکان استفاده از آن را نداشتند.

قطار مشاعر در هر ساعت بیش از ۷۰ هزار نفر را جا به جا می‌کند؛ به طوری که در هر مسیر سه هزار زائر منتقل می‌شوند و هر واگن ۵۰ صندلی دارد و بیش از ۲۰۰ نفر نیز می‌توانند به صورت ایستاده در قطار حضور داشته باشند. با راه‌اندازی قطار مشاعر بیش از ۵۰ هزار خودرو که برای انتقال حجاج بود، از گردونه حذف شدند.

به گزارش فارس، امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر را زائران خارجی و ۱۵۰ هزار نفر را زائران ساکن عربستان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول