اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ۳ برابری مصرف برق در استان گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به افزایش سه برابری مصرف برق در استان گیلان گفت: رویکرد وزارت نیرو در زمستان سال گذشته تغییر کرده و همین امر سبب شد تا در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل‌تر شاهد خاموشی نباشیم.

افزایش ۳ برابری مصرف برق در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی مهدی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دما در گیلان منجر به ناترازی بار در شبکه شده است، اظهار کرد: افزایش مصرف برق و در نتیجه ایجاد ناترازی در حوزه صنعت برق زمینه را برای خاموش‌های برنامه ریزی نشده در گیلان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری مصرف برق در استان گیلان گفت: رویکرد وزارت نیرو در زمستان سال گذشته تغییر کرده و همین امر سبب شد تا در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل‌تر شاهد خاموشی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با تأکید بر لزوم مدیریت پیک مصرفی برق در گیلان افزود: در روزهای اخیر مصرف برق در استان گیلان بین ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ درصد بوده است.

 مهدی زاده قطعی بدون برنامه‌ریزی برق در گیلان را دور از ذهن ندانست و بیان کرد: روند مصرف برق در گیلان افزایشی بوده و در صورت ادامه‌دار بودن همین روند شاهد قطعی برق خواهیم بود لذا  شهروندان باید در زمان پیک مصرف با مشارکت و همکاری و استفاده از دمای آسایش از بروز خاموشی‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه وزرات نیرو طرح‌های تشویقی خوبی را در راستای اصلاح الگوی مصرف در گیلان ارائه داده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با رعایت ۵۰ درصدی الگوی مصرف معاف از پرداخت بهای برق می‌شوند و همچنین واحدهای صنعتی نیز در صورت رعایت الگوی مصرف با پاداش مواجه می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در منطقه چهار گرمسیری قرار دارد و با توجه به مصرف ماهانه ۴۰۰ کیلووات ساعت برق که برای تأمین میزان مصرف مشترکان برنامه ریزی شده است ولی با این حال در بخش اداری، تجاری و غیر اداری باید در فصل گرم سال بیش ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول