اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

سیره زندگی امام رضا(ع) الگویی برای درس گرفتن است

امام جمعه زاهدان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت رضا (ع) گفت: ایشان با زندگی نورانی الگویی بزرگ برای درس گرفتن است.

سیره زندگی امام رضا(ع)  الگویی برای درس گرفتن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف متعالی و استفاده بهینه از همه فرصت‌ها و امکانات است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان به نقطه عطف و تلاشمان برای رسیدن به هدف متمرکز باشد افزود: عبادت خداوند هدف آفرینش خلقت است.

آیت الله محامی با بیان اینکه پیامبر و ائمه؛ انسان‌هایی کامل و برتر مخلوقات خداوند و مظهر صفات الهی هستند افزود: ائمه وجودشان نشانه خداوند است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت رضا (ع) گفت: ایشان با زندگی نورانی الگویی بزرگ برای درس گرفتن است.

وی گفت: علمیت، اخلاق، نگاه بلند، سعه صدر و گفتمان امام رضا(ع) با علمای سایر مذاهب همه جا نقل شد و مأمون روز به روزگرفتارتر شد و سرانجام مجبور شد امام رضا(ع) را به شهادت برساند.

امام جمعه زاهدان افزود: امام رضا(ع) یک الگوی بزرگ برای درس گرفتن است و مایی که خود را به عنوان شیعه و پیرو امام رضا(ع) و امیرالمومنین(ع) معرفی می‌کنیم باید در علم خواهی، علم جویی و سایر عرصه‌های زندگی از جمله اخلاق از دیگران پیشتاز بوده و همچون ائمه اطهار(ع) در برخورد با مخالفان مذهبی و دینی سعه صدر داشته باشیم و گفتمان امام رضا(ع) و مباحثات علمی ایشان را ادامه و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما این مسیر را به خوبی بپیمایند.

وی تصریح کرد: یکی از پیروان راستین که توانست از ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) و صفات ایشان درس بگیرد امام خمینی(ره) بود که در علم اصول، فقه، تفسیر، فلسفه و عرفان نظری پیشتاز و در اخلاق و معنویت پیشرو بود و با جامعیت در کمالات مختلف توانست شمع جمع مردم بوده دل‌های آنان را جذب و در نفوس مردم تحول ایجاد کند و حرکت انقلاب را شروع و به پیروزی برساند و به بهترین وجه این انقلاب را رهبری کند و اگر این صفات نبود انقلاب پیروز نمی‌شد و نمی‌توانست در برابر فتنه‌های بعد انقلاب مقاومت کند و نمی‌توانستیم در دوره دفاع مقدس اینگونه سرافرازانه بایسیتم.

محامی عنوان کرد: جامعیت و توفق علمی، اخلاقی، ایمانی، عرفانی، معرفتی، معنوی، مدیریتی و قاطعیت امام خمینی(ره) اینقدر بالاست که اگر برای نسل‌های بعدی بیان شود باور نکرده و گمان می‌کنند که در خصوص ایشان اغراق می‌شود در حالی که آنچه بیان می‌شود و ما شنیده‌ایم تنها درصدی از کمالات ایشان است و اگر ما امام خمینی(ره) را خوب بشناسیم به راه و کار ایشان افتخار خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، ادامه داد: امیدواریم همه ملت بتوانیم امام خمینی(ره) بزرگوار  را به درستی بشناسیم و خداوند توفیق عطا کند که با معرفت راهمان را ادامه دهیم. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول