اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابعاد معرفتی امام رضا(ع) در جامعه ترویج شود

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ایرانی‌ها میزبانان شایسته‌ای برای امام رئوف بودند و احترام خاصی به مرقد مبارک ایشان روا داشتند گفت: باید در معرفت و امام‌شناسی نیز همین تلاش را داشته باشیم.

ابعاد معرفتی امام رضا(ع) در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طاهری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با تأکید بر لزوم صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: کسانی که ظلم می‌کنند، دزدی از بیت‌المال و اجحاف می‌کنند حواسشان باشد پشت پرده اتفاقات می‌افتد و خداوند به وقت خود نتیجه این اقدامات را به آنها نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تمام دنیا و مسائل آن در ید قدرت خداست و ملاک او هم در ارتباط با انسان‌ها تقواست گفت: باید در مسیر خدای متعال قدم برداریم و برای رضای او کار کنیم.

امام جمعه موقت همدان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) افزود: ایرانی‌ها میزبانان شایسته‌ای برای امام رئوف بودند و احترامی شایسته به مرقد مبارک ایشان روا داشتند که باید در معرفت و امام‌شناسی نیز همین تلاش را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور امام هشتم در ایران و دفن پیکر مطهر ایشان در این سرزمین مقدرات الهی است تصریح کرد: مأمون به خاطر برخی مسائل ولایتعهدی را با زور به حضرت تحمیل کرد، در نهایت امام  ولایتعهدی را به شرطی که در هیچ کاری دخالت نکنند پذیرفتند.

طاهری گفت: مأمون به سرعت به نام امام رضا(ع) سکه ضرب کرد، چون ایرانی‌ها شیعه بودند و علویان در حال قیام و خروج بودند مأمون به دنبال خنثی کردن این موارد بود.  

وی گفت: وقتی سکه ضرب شده به نام امام رضا(ع) به همه ولایات رسید همه از مأمون تقدیر کردند و امام رضا(ع) تنها به عده‌ای از خواص واقعیت را اعلام کرد چون شرایط آن روز برای بیان مسئله فراهم نبود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هارون و مأمون می‌دانستند که حق با شیعیان است اما ملک خود را در خطر می‌دیدند، بنابراین آنها را به شهادت رساندند اظهار کرد: عده‌ای نیز هم‌اکنون و در زمان ما گرفتار این مسأله هستند و حقوق نجومی و بیت‌المال آنها را مسخ کرده است و به دین توجهی ندارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مهم عمل و نام نیک است که از آدمی می‌ماند و غیر از این دیگر نه مهم است و نه ماندگار افزود: افرادی که میلیون‌ها تومان برای خرید قبر صرف می‌کنند بدانند که محل مزار آدمی مهم نیست، بلکه این عمل است که آخرت انسان را رقم می‌زند.

طاهری تصریح کرد: اگر این پول‌ها چاره‌ساز بود که بهشت هم نصیب ثروتمندان می‌شد اما این گونه نیست و بهتر است که هزینه‌های گزاف قبر، سنگ و مراسم آنچنانی را به فقرا اختصاص دهید و رد مظالم پرداخت کنید.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول