اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«سنت پترزبورگ» میزبان مجمع پارلمانی جوانان همسود

مجمع پارلمانی جوانان کشورهای مستقل مشترک المنافع با عنوان «نمایندگان جوان پارلمان؛ نگاهی به آینده کشورهای مشترک المنافع» در «سنت پترزبورگ» برگزار شد.

«سنت پترزبورگ» میزبان مجمع پارلمانی جوانان همسود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مجمع پارلمانی جوانان کشورهای مستقل مشترک المنافع با عنوان «نمایندگان جوان پارلمان؛ نگاهی به آینده کشورهای مشترک المنافع» در «سنت پترزبورگ» برگزار شد.

این مجمع به مناسبت سی امین سالگرد مجمع بین پارلمانی کشورهای عضو کشورهای همسود و دهمین سالگرد مجمع پارلمانی جوانان کشورهای سازمان مذکور برگزار شده است.

هدف از برگزاری این نشست، ایجاد شرایط برای تبادل تجربه نمایندگان پارلمان جوان و مدیران سازمان‌های جوانان کشورهای مستقل مشترک المنافع، تعریف مسیرهای اصلی فعالیت پارلمانی و توسعه قانون گذاری در زمینه سیاست گذاری جوانان بود.

این رویداد با حضور اعضای سازمان‌های پارلمانی جوانان کشورهای همسود، نمایندگان جوان پارلمان، مدیران جوان در سطوح مختلف دولت از 9 کشور عضو از جمله ترکمنستان برگزار شد.

شرکت کنندگان در مورد زمینه‌های اولویت همکاری بین المللی جوانان، چالش‌های فعلی و نقش دیپلماسی عمومی جوانان بحث می‌کنند.

 این مجمع همچنین میزبان هجدهمین نشست مجمع بین پارلمانی جوانان کشورهای عضو CIS است که در این سال به هنر عامیانه و میراث فرهنگی کشورهای همسود اختصاص دارد.

برنامه تجاری تالار به مدت دو روز طراحی شده است که در آن برگزاری میزگردها، سمینارها و پانل‌های بحث و گفت و گو برنامه ریزی شده است.

در این مجمع از شخصیت‌های برجسته سیاسی و عمومی، نمایندگان قوای مجریه و مقننه به عنوان نخبگان سیاسی دعوت شد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس مجلس مصلحتی ترکمنستان نیز در پیام ویدئویی به شرکت کنندگان گفت: توجه به نسل جوان و تحصیلکرده یکی از وظایف استراتژیک توسعه دولتی ترکمنستان بوده و هست.

وی افزود: با عنایت به نقش تعیین کننده عظیم جوانان در توسعه پایدار و همه جانبه اجتماعی-اقتصادی کشور، تقویت جایگاه مدیریتی آنان در عرصه جهانی ضروری است که در اولویت منافع ملی و دولتی قرار دارد.

بردی محمداف ادامه داد: سیاست جاری جوانان با هدف ایجاد مساعدترین شرایط برای شکل گیری، توسعه و رشد شخصی شهروندان جوان ترکمن، گسترش فرصت‌ برای تحقق حداکثری توان فکری، خلاق و معنوی آنها در جهت منافع جامعه و دولت است.

رئیس مجلس مصلحتی ترکمنستان تاکید کرد که در چارچوب استراتژی ملی و جهت گیری‌های اصلی تضمین حمایت حقوقی و اجتماعی از جوانان، ترویج ارزش‌های معنوی، اخلاقی و فرهنگی مردم ترکمن، رواج اصول سبک زندگی سالم، ترویج میهن پرستی و انسان گرایی، مسئولیت مدنی و همچنین حمایت و تشویق از ابتکارات جوانان مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول