اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بستر مناسب برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور فراهم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر فراهم‌سازی بسترهای مناسب جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور، گفت: فعالیت‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد نیاز کشور، برای مقابله با تحریم‌ها و رفع چالش‌ها است و ضرورت دارد راهکارهای رفع آن هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

بستر مناسب برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز در نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت های دانش بنیان و توسعه این شرکت ها، بر تلاش برای راهکارهای برون رفت از چالش های موجود در کشور با تقویت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

سید وحید حسینی با تاکید بر فراهم سازی بسترهای مناسب برای تقویت شرکت های دانش بنیان سلامت محور، افزود: فعالیت ها و تولیدات شرکت های دانش بنیان، موردنیاز کشور، برای مقابله با تحریم ها و رفع مشکلات و چالش ها است و ضرورت دارد راهکارهای رفع آن هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: تلاش برای تقویت شرکت های دانش بنیان و توسعه آن در راستای تولیدات با کیفیت داخلی، کمک شایانی به کاهش وابستگی کشور به واردات و جلوگیری از خروج ارز می شود، البته حمایت از شرکت های دانش بنیان و رفع دغدغه ها و چالش های آنان، نیازمند همکاری همه سازمان ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست با بررسی مصوبات قبلی ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، بر عزم جدی مسئولان دانشگاه بر کمک به شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت برای رسیدن به تولیدات داخلی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی پرداختند.

همچنین بررسی چالش های شرکت های دانش بنیان، ایجاد انگیزه بیشتر در شرکت های دانش بنیان، پیگیری مسایل مربوط به این شرکت ها با مسوولان استانی، کشوری و سازمان غذا و دارو، برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی، استفاده بیشتر از نخبگان در موضوعات پژوهشی، تعیین شاخص های کمی و کیفی اجرایی برای شرکت های دانش بنیان، دیگر محور برگزاری این نشست هفتگی بود.

نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، صبح امروز پنجشنبه، نوزدهم خرداد ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور مشاور عالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، برگزار شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول