اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سامانه‌ پرتودهی هیچگونه اثرات منفی ندارد/ راهکار جلوگیری از میلیون‌ها تن ضایعات مواد غذایی در ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تبریز گفت: امروز صنایع غذایی یکی از حیاتی‌ترین مسائل برای بشریت است و در کشور ما سالانه میلیون‌ها تن ضایعات مواد غذایی به وجود می‌آید.

سامانه‌ پرتودهی هیچگونه اثرات منفی  ندارد/ راهکار جلوگیری از میلیون‌ها تن ضایعات مواد غذایی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قاسم قویدل صبح امروز در همایش توسعه کاربرد پرتودهی در صنایع غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: ما با استفاده از سامانه‌ پرتودهی می‌توانیم میزان زیادی از ضایعات محصولات غذایی و کشاورزی را کاهش دهیم چراکه این سامانه هیچ اثرات منفی نداشته و ماندگاری مواد غذایی را نیز بیشتر می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما تاکنون نتوانستیم آن‌طورکه باید مزایای استفاده‌ی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به مردم تبیین کنیم و سوالات زیادی در اذهان مردم به‌وجودآمده است که اگر ما قصد تولید بمب هسته‌ای نداریم چه لزومی دارد هزینه‌های زیادی بابت داشتن این انرژی متحمل شویم؛ درحالی‌که این دانش ذاتاً یک دانش انسانی و صلح‌آمیز است و متأسفانه برخی کشورها هستند که این دانش را به سمت مسائل نظامی سوق داده‌اند.
 
قویدل متذکر شد: علت مانع‌تراشی دشمنان در این مسیر تنها اتهام استفاده و تولید بمب اتمی نیست بلکه آن‌ها نمی‌خواهند ما در دانش‌های مختلف این عرصه موفقیت‌هایی را کسب کنیم
 
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در خاتمه عنوان کرد: ما از دولت انتظار داریم که برای حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش سوبسید لازم را بدهد؛ چراکه با دادن این سوبسید بحث پرتودهی انجام‌شده و از دورریز و ضایعات میلیون‌ها تن میوه و محصولات کشاورزی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول