اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور نظامیان قرقیز در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل

87 نیروی امنیتی قرقیزستان برای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل انتخاب می‌شوند.

حضور نظامیان قرقیز در  نیروهای حافظ صلح سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «نوربک ژانگابیلوف»، رئیس بخش همکاری‌های بین‌المللی وزارت کشور قرقیزستان گفت: 87 نیروی وزارت کشور و سازمان‌های امنیتی  برای حضور در آزمون گزینش ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل ابراز تمایل کردند.

«ژانگابیلوف» در دیدار با «عثمان علو»، افسر گزینش و استخدام اداره عملیات‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد، اطمینان داد که این آزمون به صورت علنی برگزار خواهد شد و تخلفی در آن رخ نخواهد داد.

در این دیدار همچنین موضوع ایجاد مرکز آموزشی برای نامزدهای ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل در بیشکک و تقویت بیشتر همکاری‌ها در زمینه اجرای قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

متقاضیان باید آزمون زبان انگلیسی، مهارت‌های رانندگی در وسایل نقلیه با گیربکس دستی و نشان دادن توانایی استفاده از سلاح گرم را بگذرانند.

لازم به ذکر است که پرسنل نظامی و پزشکان قرقیزستان به مدت 6 ماه به ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل اعزام می‌شوند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد گروه‌های مسلح کشورهای عضو سازمان ملل هستند که در صورت ناکافی بودن اقدامات اقتصادی و سیاسی، بر اساس منشور ملل متحد به منظور جلوگیری یا از بین بردن تهدیدی برای صلح و امنیت از طریق اقدامات قهری مشترک اختصاص داده شده‌اند.

تصمیمات در مورد ایجاد، ترکیب، استفاده و تامین مالی نیروی حافظ صلح سازمان ملل توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول