اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تأکید دادستان کل کشور بر تقویت بنیه علمی و قضایی قضات

جلسه هم اندیشی دادیاران دادسرای دیوانعالی، معاونین و مدیران دادستانی کل با حضور حجت الاسلام و السلمین منتظری برگزار شد.

تأکید دادستان کل کشور بر تقویت بنیه علمی و قضایی قضات

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، جلسه هم اندیشی دادیاران دادسرای دیوانعالی، معاونین و مدیران دادستانی کل با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری برگزار شد.

در این مراسم که صبح امروز در سالن غدیر دادستانی کل برگزار شد حجت‌الاسلام منتظری ضمن تبریک ایام دهه کرامت بر نقش دادیاران دادسرای دیوانعالی اشاره کرده و گفت: شما عزیزان با بررسی دقیق و کامل پرونده‌های وارده می‌توانید به درستی در اجرای عدالت نقش آفرین باشید و از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنید.

وی گفت: حضور دادیاران در شعب دیوانعالی و اظهار نظر دقیق آن‌ها موجب می‌شودد که پرونده ها با دقت و حساسیت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد و خدایی ناکرده حکمی خلاف حق و عدالت صادر نشود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مهمترین وظیفه و تکلیف ما در دستگاه قضایی اجرای درست عدالت است، گفت: اگر ما در رسیدگی‌ها از تمام توان و دانش خود بهره‌گرفته و به خوبی بتوانیم ادای تکلیف کنیم حتما رضایت عمومی به قوه قضاییه جلب شده و سرمایه اجتماعی کشور ارتقاء خواهد یافت.

حجت الاسلام منتظری کار قضات را جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: سختی، مشکلات و کمبودهای موجود نباید مانعی برای خدمت به مردم باشد و باید همه در تحقق تحول و تعالی گام برداریم واجازه ندهیم که کاستی ها موجب دلسردی و ناامیدی مردم شود.

این مقام قضایی هدف از برگزاری این نشست را درابتدا عرض خداقوت به همکاران و شنیدن نقطه نظرات آنان عنوان کرده و گفت: بر تداوم نشست های هم اندیشی تاکید داشته و اعتقاد داریم شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما قضات که کوله باری از تجربه و دانش را بهمراه دارید در بهترین شدن کیفیت رسیدگی ها و به تبع آن اجرای عدالت موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنوع و تعدد مسائل روز جامعه موجب پیچیده تر شن مسائل قضایی و حقوقی می شود، گفت: با اینکه تمامی شما از قضات بسیار با تجربه و توانمند دستگاه قضایی می باشید اما از معاونت اول دادستانی کل خواسته ایم که نشست های علمی- قضایی را با حضور شما دادیاران محترم به صورت مستمر تشکیل دهند تا به تناسب مسائل حقوقی و قضایی روز جامعه را مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار دهید چرا که در نظرات قضایی شما اثربخشی بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول