اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نمایش سرپنجه‌های سرشار از عشق هنرمندان کرمانی در نمایشگاه صنایع دستی

هنر سرپنجه‌های پر از عشق هنرمندان کرمانی در نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان هنرهای سنتی کرمان در محل هتل پارس کرمان به نمایش درآمده است.

نمایش سرپنجه‌های سرشار از عشق هنرمندان کرمانی در نمایشگاه صنایع دستی

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: همزمان با هفته صنایع دستی هتل پارس کرمان از امروز هجدهم تا جمعه ۲۰ خرداد ماه میزبان هنر سرپنجه هنرمندان کرمانی در رشته‌های مختلف است.

حضور ۴۰ استادکار در نمایشگاه صنایع دستی کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ۲۰ رشته صنایع دستی استان کرمان در نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان هنرهای سنتی کرمان به نمایش گذاشته شده است و ۴۰ نفر از استادکاران صنایع دستی کرمان در این برنامه شرکت دارند.

 

فریدون فعالی ادامه داد: نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان هنرهای سنتی کرمان با همکاری انجمن صنایع دستی و اتاق بازرگانی کرمان دایر شده است و این فرصت فراهم شده تا هنرمندان آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش بگذارند.

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان هنرهای سنتی کرمان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از نظر کیفیت و تنوع محصولات در سطح بالایی‌ست و این انتظار هم از کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی می‌رود که کیفیت و کاربری محصولات روز به روز بیشتر شود و در سبد خانوار قرار گیرد.

 

صنایع دستی باید وارد زندگی مردم شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان ابراز داشت: ما باید برای صنایع ‌دستی به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که در زندگی مردم جا داشته باشد، اینکه صرفا یک محصولی را تولید کنیم نمی‌تواند تاثیر داشته باشد بلکه باید کاربری داشته باشد.

فعالی عنوان کرد: ۷۰ هزار نفر هنرمند در استان کرمان داریم که در ۱۰۰ رشته صنایع‌ دستی فعالیت می‌کنند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هنرمندان حمایت می‌کند و به آنها تسهیلات می‌دهد تا بتوانند کارگاه‌های صنایع‌دستی را راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه هر خانه می‌تواند یک کارگاه صنایع‌دستی باشد، اضافه کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع‌دستی در کنار هنرمندان هستیم.

کرونا ضربه سنگینی به هنرمندان صنایع دستی زد

در همین حال رئیس انجمن صنایع‌دستی استان کرمان به خبرنگار فارس گفت: نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان هنرهای سنتی کرمان با هدف معرفی آثار و فروش هنرمندان کرمانی بعد از دوره کرونا برگزار شد زیرا در دوران کرونا فروش هنرمندان صنایع دستی بسیار کاهش پیدا کرد و مشکلات زیادی داشتند.

محمدعلی کاشی‌تراش ادامه داد: این نمایشگاه در سطح حرفه‌ای است و آثار دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و حدود 40 غرفه دایر شده است و آثار هنری بسیار زیادی از حصیربافی جنوب استان کرمان تا پته‌دوزی در شهر کرمان، کاشی، سفال، سرامیک و چرم در معرض نمایش و فروش قرار داده شده است و سطح کیفی تولیدات خیلی بالاست و فرای انتظار خودمان بود.

وی ابراز داشت: انجمن صنایع دستی استان کرمان حدود ۷۰ نفر عضو دارد و متقاضیان زیادی برای نمایشگاه داشتیم اما فضا به ما اجازه نداد تعداد بیشتری را پذیرش داشته باشیم.

 

کاشی‌تراش همچنین از عضوگیری انجمن به صورت وابسته و پیوسته خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای انجمن از تخفیف‌های ویژه نمایشگاهی، رفع مشکلات مرتبط با جواز و صادرات محصولات برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: انجمن صنایع‌دستی زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع‌دستی و گردشگری است و خدمات تجاری و بازرگانی خوبی می‌تواند به اعضا بدهد و یکی از شاخص‌های انجمن این است، افرادی که می‌آیند از نظر حرفه‌ای در سطح بالایی باشند و کارهای خوبی را ارائه دهند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول