اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دولت با «طرح نهضت ملی مسکن» به دنبال تزریق آرامش به بازار مسکن است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: دولت در نظر دارد با اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» در استان‌ها و ارتقاء حمایت‌های مالی و قانونی زمینه پویایی صنعت ساختمان را فراهم کرده و به بازار متلاطم مسکن آرامش تزریق کند.

دولت با «طرح نهضت ملی مسکن» به دنبال تزریق آرامش به بازار مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهدی ملک در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان در گرگان اظهار کرد: با وجود تلاش‌های متعدد فعالان بخش ساختمان اما جایگاه صنعتی‌سازی در کشور اصلا مطلوبی نیست.

وی با اشاره به ضرورت توجه به صنعتی‌سازی در کشور تصریح کرد: براساس برآوردها سهم صنعتی‌سازی ساختمان در کشور حدود پنج درصد اعلام شده در حالی که نقش‌آفرینی صنعتی‌سازان در بخش ساختمان در کشورهای پیشرو حداقل ۴۰ درصد است.

ملک ادامه داد: توجه به صنعتی‌سازی ساختمان می‌تواند علاوه بر افزایش عمر بناها و مستحدثات تولید شده، موجب ارتقا آسایش شهروندان و مصرف‌کنندگان شود.

وی گفت: با بهر‌ه‌گیری از تکنولوژی های نوظهور و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم هزینه تولید و قیمت تمام‌شده مسکن را کاهش دهیم که این موضوع در جبران شکاف موجود بین نیاز جامعه و آمار تولید بسیار موثر است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» در استان را یادآور شد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی دولت مقرر است که در چهار سال آینده در هر سال یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که سهم گلستان حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی است.

وی گفت: دو سوم از این واحدها در حوزه شهرها و یک سوم در بخش روستایی ساخته خواهد شد.

ملک افزود: صنعت ساختمان تاثیر زیادی در تولید ناخالص ملی و پایداری اشتغال در جامعه دارد و سعی مدیران دولتی بر آن است تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌های نوظهور امکان دستیابی اقشار مختلف جامعه به مسکن با کیفیت را فراهم کنند.

ملک حضور در نمایشگاه‌ها و ارائه توانمندی‌ها را عامل موثری در بازاریابی محصولات قلمداد کرد و گفت: باید فعالیت‌های همچون سبک‌سازی، هوشمندسازی، کیفی‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در ابنیه و کاهش آلایندگی در پروسه ساخت در صنعت ساختمان کشور تعمیم داده تا بتوانیم بناهای با کیفیت در اختیار هموطنان قرار دهیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول