اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تشکیل کارگروه مشترک وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برای مقابله با ریزگرد‌ها

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در دیپلماسی محیط زیستی و مقابله با ریزگرد‌ها در سفر به کشورهای منطقه از فضای تفاهم‌نامه نویسی وارد فاز عملیاتی شده‌ایم، گفت: اخیرا در همین راستا کارگروه مشترک وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شده است.

تشکیل کارگروه مشترک وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برای مقابله با ریزگرد‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعات مربوط به آلاینده‌ها و گرد و غبار مطرح شد.

وی ادامه داد: هفته آینده در این خصوص سفری به کشور امارات،ترکیه و کویت خواهم داشت تا هم موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و هم پیش درآمدی بر نشست وزرای محیط زیست باشد.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر ترکیه که پیش از این مشکلی با ریزگردها نداشت، در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و غبار شد و همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و غبار تشکیل شود که جمهوری اسلامی ایران کارهای مقدماتی آن را شروع کرده است. 

سلاجقه ابراز امیدواری کرد در نشست وزرای محیط زیست، برای یک میثاق‌نامه منطقه‌ای تفاهم صورت گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست تأکید کرد که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد و در این راستا سفرهایی به عراق و سوریه داشتم و مقامات این کشورها در جریان مذاکرات موافق بودند که باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل مشکل انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه توضیح داد: این سفر برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار انجام شد و اولین دستاورد آن هم این بود که از فضای تفاهم‌نامه‌نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.

سلاجقه با بیان این‌که این رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند باید کار میدان انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست، متذکر شد: در همین راستا مقرر شد کارگروه‌های مشترکی در سطح وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود تا با ادامه این جلسات به یک نقشه عملیاتی دست یابیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول