اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

مقیمی: از ابزار علم برای توسعه تمدن بشری استفاده کنیم

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام عرصه دیپلماسی علمی است، گفت: هر جا ایران به موفقیتی دست پیدا کرده، سعی کرده است آن را با سایر کشورها بویژه کشورهای مسلمان به اشتراک بگذارد.

مقیمی: از ابزار علم برای توسعه تمدن بشری استفاده کنیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران عصر سه‌شنبه ۱۷ خرداد ماه در جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، ظرفیت دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی را بیش از میزان فعلی دانست و ابراز امیدواری کرد: تلاش‌هایی که در دو دانشگاه برای ایجاد برنامه‌های مشترک جهت ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی در حال شکل‌گیری است، بیشتر شود و تداوم پیدا کند تا شاهد استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های دو دانشگاه برای عرضه دستاوردهای علمی نماد آموزش عالی کشور باشیم.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور فعالانه‌تر در عرصه بین‌المللی در قالب یک سیاست کلان تحت عنوان دیپلماسی علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به طور مشخص در دانشگاه تهران در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که ظرفیت و پتانسیلی را به دست آورده است، در خدمت توسعه ملل مسلمان و کشورهای منطقه و توسعه رفاه و آسایش مردم جهان قرار داده است.
مقیمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام در عرصه دیپلماسی علمی است، اظهار داشت: در دیپلماسی علمی بر این باور هستیم که علم به عنوان عاملی برای خدمت به جامعه بشر توسعه پیدا کند و از انحصار کشورهایی که سعی می‌کنند آن را به عنوان ابزاری برای سلطه و اعمال قدرت خودشان به کار گیرند، خارج شود.
مقیمی، تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زبان فارسی باید به زبان علم در دنیا تبدیل شود را از راهبردهای اساسی در دیپلماسی علمی مورد پیگیری دانشگاه تهران دانست و یادآور شد: سابقه و پیشینه کشورمان نشان می‌دهد که این جایگاه قبلاً در ایران به عنوان تمدن بزرگ تحقق یافته است. اندیشمندان و دانشمندان بزرگی مثل ابن سینا که هنوز دیدگاه‌هایشان در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود به ما این قوت و اعتماد به نفس را می‌دهد که این جایگاه دست‌یافتنی است.
رئیس دانشگاه تهران افزود: نگاه به آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که زبان فارسی در میان ۱۵ زبان اول علم دنیاست و قاعدتاً ما برای اینکه به جایگاه ویژه در این حوزه دست پیدا کنیم باید سیاست‌های خودمان را دنبال کرده و هم اینکه سیاست کلان‌مان را به عنوان اینکه زبان فارسی به عنوان زبان علم باشد را ترویج کنیم.
رئیس دانشگاه تهران در پایان خطاب به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران گفت: تلاش همه ما به عنوان یک دانشگاه تهرانی این است که بتوانیم از ابزار علم برای توسعه تمدن بشری استفاده کنیم. همه ما باید تلاش کنیم که بشر بتواند از علم استفاده بهتری کند و توسعه و رفاه همه بشر تضمین شود.

انتهای پیام/ ت 146

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول