اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خیابان‌های صغیر و طالقانی ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشارکت و همراهی شهروندان شاه کلید ساماندهی مشاغل در شهر است، گفت: در نظر داریم به صورت آزمایشی، ساماندهی خیابان‌های صغیر و طالقانی را با مشارکت شهروندان و نخبگان اجرا کنیم.

خیابان‌های صغیر و طالقانی ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان،  امیرحسین ماه‌آورپور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به چشم‌انداز این سازمان، اظهار کرد: دستیابی به شهری برخوردار از محیط‌های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری، با رعایت شاخص‌های توسعه پایدار و منطبق بر هویت اسلامی و ایرانی مهمترین چشم‌انداز این سازمان است.

وی تصریح کرد: ساماندهی صنایع و مشاغل شهری به مفهوم رفع مزاحمت آنها، نظم‌بخشی و ایمن‌سازی، تأمین آسایش شهروندان با رعایت اصل سازگاری، سلامت و کارایی انجام فعالیت‌ها در محیط شهری و همچنین در ارتباط با دیگر فعالیت‌ها است.

ماه‌آورپور با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی مشاغل، تصریح کرد: از مهمترین اهداف این اقدام ارتقای جایگاه اقتصادی شهر، جلوگیری از انتشار آلودگی‌های ناشی از مشاغل و صنایع، ایجاد شهری سالم و پایدار، معرفی الگوهای فرهنگی در سامان‌بخشی، تأمین نیازهای شهروندان به‌صورت سالم و ایمن، حفظ اشتغال مولد، تضمین کار، تولید و خدمات سالم در شهر و ضرورت هماهنگی رشد شهر با سالم‌سازی شهر است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی در ابعاد مختلف قابل بررسی است، تأکید کرد: ساماندهی در ابعاد اقتصادی جهت جلوگیری از برون‌رفت سرمایه‌ها و تغییر فرآیندها و انتقال محل فعالیت‌های آلاینده، در ابعاد فرهنگی برای ایجاد ادبیات مشترک بین مؤلفه‌های مؤثر در ساماندهی و در ابعاد اجتماعی برای توسعه رفاه اجتماعی و توسعه روابط سالم بین صاحبان اصناف، شهروندان، مدیران شهری ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین این کار در ابعاد فناوری به‌ منظور قابلیت رقابت‌پذیری و سرعت رشد مشاغل در دستیابی به توسعه پایدار، در ابعاد زیست‌محیطی جهت بهره‌وری از فن‌آوری‌های نوین در کاهش مشکلات زیست شهری، در ابعاد بهداشتی برای گسترش شبکه نظارتی و رعایت استانداردهای بهداشتی و کاهش خطرات بهداشتی، در ابعاد ایمنی جهت کاهش خطرپذیری مشاغل و ساماندهی مواد و جایگاه‌های خطرناک، در ابعاد تجاری به‌ منظور اجرای طرح‌های جامع و تفضیلی و اداره مناسب شهرها بر اساس اصول شهرسازی و در ابعاد برنامه‌ریزی و مدیریتی برای نگرش سیستمی به ساماندهی مشاغل مزاحم شهری بسیار حائز اهمیت است.

ماه‌آورپور ایجاد سر و صدا، لرزش، دود و بوی نامطبوع، ایجاد فاضلاب و پساب، پخش ذرات، ایجاد سد معبر پیاده و سواره‌رو، ایجاد گره ترافیکی، آلودگی شیمیایی، تشعشعات مخاطره‌آمیز و تجمع ضایعات و زائدات را از مصادیق مزاحمت یا آلودگی دانست و گفت: معیارهای انتخاب و تصمیم‌گیری برای ساماندهی مشاغل تعداد شکایات، امکان نتیجه‌گیری در بازه زمانی کوتاه، ملاحظات مدیریتی، تنش‌ها و اختلالات اجتماعی، مزاحمت‌ها، قوانین فرادستی (مصوبات هیأت وزیران-بند ۲۰ ماده ۵۵و....) است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی محور خیابان صغیر با توجه به فعالیت صنوف خدمات خودرویی، لوازم اسپرت، خدمات جانبی و لوازم یدکی، گفت: از جمله معضلات این محور سد معبر پیاده‌رو و سواره‌رو، سیما و منظر شهری، تداخل صنوف پر تردد، پیاده رو نامناسب، پارک در معابر حاشیه‌ای و پارک موتورسیکلت در پیاده‌رو است.

وی با اشاره به فعالیت صنوف پرمراجعه در محور خیابان طالقانی شامل فروشندگان و تعمیرکنندگان کامپیوتر، تعمیرات لوازم خانگی، الکتریکی، صوتی و تصویری، گفت: از جمله معضلات این محور با توجه به قرار گرفتن این صنوف می‌توان به پارک دوبل حاشیه‌ای، پارک موتورسیکلت در پیاده‌رو، مراکز خدماتی دولتی پر تردد، سد معبر پیاده‌رو و سواره‌رو، سیما و منظر شهری، پارک در معابر حاشیه‌ای و گره‌های ترافیکی ناشی از پروژه‌های شهری اشاره کرد.

ماه‌آورپور با تأکید بر اینکه مشارکت و همراهی شهروندان شاه‌کلید ساماندهی مشاغل در شهر است، اظهار کرد: در نظر داریم به صورت آزمایشی، ساماندهی خیابان‌های صغیر و طالقانی را با مشارکت شهروندان و نخبگان اجرا کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول