اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

۱۰۰ کیلومتری که کابوس مرگ شده است/برخورد قضایی با عاملان اجرای ناقص باند دوم محور سیرجان- بافت

محور سیرجان به بافت به طول ۱۰۰ کیلومتر طی ماه گذشته ۳۸ کشته و مصدوم برجای گذاشته و دادستان سیرجان تأکید دارد که برخورد قضایی در انتظار مسببان اجرای ناقص باند دوم این محور بوده که موجب رقم خوردن چنین حوادثی شده است.

۱۰۰ کیلومتری که کابوس مرگ شده است/برخورد قضایی با عاملان اجرای ناقص باند دوم محور سیرجان- بافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، با توجه به افزایش تصادفات و حوادث محور سیرجان به بافت مردم گلایه‌مند هستند و خواستار دو بانده شدن این محور شدند.

مسیری ۱۰۰ کیلومتری تا بافت که ۳۵ کیلومتر تا بخش بلورد ترافیک و حوادث بیشتر است و در همین ۳۵ کیلومتر طی ماه گذشته بیش از۳۰ نفر مجروح و ۸ نفر جان باختند که برخی مردم می‌گویند جاده مرگ است و باید مسئولان اقدام جدی در دوباده شدن آن داشته باشند.

بازماندگان تلفات دیروز که امروز مراسم ترحیم عزیزان خود را در مساجد برگزار کردند، خواستار رفع مشکل شدند و از مسئولان امر و وزارت راه استمداد طلبیدند تا اعتبار دوبانده شدن و اصلاح محور سریع‌تر انجام شود.

 محسن نیک‌ورز دادستان سیرجان در همین رابطه اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری حوادث و تصادفات متعددی در این محور به وجود آمد که اجرای ناقص باند دوم محور موجب ایجاد سردرگمی و بی‌نظمی ترافیکی می‌شد که پس تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت در حال حاضر باند دوم محور مسدود است.

وی افزود: بعد از رفع نقص و بهره‌برداری کامل از باند دوم اجازه بهره‌برداری خواهیم داد و این مسئولیت به عهده کسانی است که در اثر بی‌تدبیری یا سهل انگاری موجب رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند و برخورد قضایی با آنان صورت می‌گیرد.

سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات 

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان هم اظهار کرد: در فصل بهار و تابستان این محور ترافیک بیشتری دارد، اما آنچه مهم است و شاهد آن هستیم، عدم توجه برخی از رانندگان وسایل نقلیه به قوانین راهنمایی و رانندگی است که حوادث را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: سبقت‌های غیر مجاز و سرعت‌های بالا عامل اصلی این تصادفات بوده است و حتی اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای مسیر توجه می‌کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

مردم و حتی بازماندگان وخانواده‌هایی که در این مسیر فرزند، پدر، مادر و خویشان خود را از دست دادند از مسئولان خواستند با تامین اعتبار اقدام عاجلی در اصلاح این محور داشته باشند.

ثبت ۱۲۷ فوتی و مجروح طی یک هفته

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیز از ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم و فوتی بر اثر تصادفات طی هفته گذشته در سیرجان خبر داد و عنوان کرد: ۴حادثه ویژه از تاریخ ۹ خرداد تا به امروز در محورهای شهرستان رخ داده است که اگر هر حادثه پنج یا بیشتر کشته و مصدوم داشته باشد در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

 نبی‌الله حیدرپور افزود : بیشترین مصدومان و فوتی‌ها در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان - بافت است و به گفته کارشناسان اورژانس اغلب این تصادفات به‌دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول