اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای افزایش تا سه سفر در هفته برای مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر_شارجه وجود دارد.

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: سفر دریایی در مسیر مسافری بین المللی بندر شهید باهنر_بندر شارجه با ظرفیت ۲۰۰ مسافر توسط کشتی نگین در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: آمادگی و زیرساخت‌های موجود در این بندر چند منظوره امکان افزایش تا سه سفر در هفته را فراهم آورد است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد.

محمدحسینی‌تختی ادامه داد: بندر شهید باهنر در مرکز هرمزگان با بهره‌مندی از پایانه فعال دریایی خلیج فارس یکی از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۸۲۶ هزار و ۶۵۴ مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیشترین تردد در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز با شمار ۵۷۱ هزار ۹۷۳ نفر است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از ثبت رشدی ۹۴ درصدی حکایت دارد.

محمدحسینی‌تختی خاطرنشان کرد:  در جزیره  هرمز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد با جابه‌جایی ۲۵۱ هزار  و ۶۶۴ مسافر و گردشگر، نسبت به سال قبل ۱۶۳ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول