اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار 500 میلیاردی برای اجرای فیبر نوری لاریجان آمل

فرماندار آمل گفت: برای اجرای عملیات تأمین فیبر نوری زمینی در لاریجان آمل در طی سه فاز بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

اختصاص اعتبار 500 میلیاردی برای اجرای فیبر نوری لاریجان آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سیدعباس حسینی عصر امروز در بازدید از آغاز عملیات حفاری فاز سوم تأمین فیبر نوری بخش لاریجان، اظهار کرد: فاز پایانی این پروژه در بخش صعب‌العبور و کوهستانی لاریجان توسط اداره مخابرات شهرستان آمل اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه بخش لاریجان یکی از بزرگترین بخش‌های شمال کشور بوده که دو شهر رینه و گزنک در آن جای دارند، افزود: با توجه به قرار داشتن رودخانه هراز در این بخش به همراه محور مواصلاتی هراز به عنوان مسیر پرتردد شریانی و استراتژیک پایتخت به شمال کشور باید از سوی مسؤولان به بخش لاریجان نگاه ویژه شود.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه عملیات اجرایی و حفاری فاز سوم و پایانی پروژه تأمین فیبر نوری بخش لاریجان با عنوان طرح فیبر USO جاده هراز آمل اجرا می‌شود، تصریح کرد: این پروژه در سه فاز بوده و در مجموع اجرای فیبر نوری زمینی از آمل به لاریجان به طول ۱۰۰ کیلومتر انجام می‌شود.

این مسؤول تأکید کرد: این پروژه با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده و فاز نخست آن پس از اجرای کامل در دست بهره‌برداری است.

حسینی با اشاره به اجرای پروژه از شهر آمل تا منطقه سیاه‌بیشه و باغ صفا در گام نخست، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه در فاز دوم بیش از ۹۸ درصد بوده که از محدوده باغ صفا تا روستاهای بائیجان و روستای هفت تن را شامل می‌شود.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه عملیات اجرایی فاز سوم پروژه با حفاری مسیر اجرای پروژه کار خود را آغاز کرده است، یادآور شد: فازسوم از منطقه بائیجان تا شهر گزنک را شامل شده و در برنامه‌ریزی‌ها پایان مسیر را روستای نوا مشخص شده است.

حسینی منبع تأمین اعتبار پروژه اجرای فیبر نوری در بخش لاریجان را از محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های USO برای بهینه‌سازی، ارتقا و افزایش پهنای باند بخش لاریجان در زمینه تلفن ثابت و همراه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سایت‌های همراه از ۲G یا ۳G به ۴G و LTE از مهمترین اهداف است، گفت: افزایش پهنای باند اینترنت خانگی، بسترسازی مناسب برای ایجاد امکانات جدید در زمینه تلفن ثابت و جلوگیری از قطعی‌های مکرر کابل‌های هوایی موجود و کاهش چشمگیر خرابی و قطعی ارتباطات بخش لاریجان از دیگر اهداف برای پروژه است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول