اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای استان مصوب شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی در زمینه‌های مختلف به استان اختصاص پیدا می‌کند، گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نیز برای استان مصوب شده است.

۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای استان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جذب اعتبارات استانی، گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۱ با محوریت ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال هزینه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی در زمینه‌های مختلف به استان اختصاص پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: این اعتبارات به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود، حدود ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نیز برای استان مصوب شده است.

وی افزود: جذب و هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری در سفر ریاست جمهوری دارای اهمیت بالایی است و باید برنامه عملیاتی در این حوزه داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه بانک‌های عامل می‌توانند در مناطق محروم به بحث سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اکنون با انعقاد تفاهم‌نامه یکی از بانک‌های عامل به تکمیل پروژه محور فرخشهر- شهرکرد - شلمزار به کارون ۴ ورود پیدا کرده است، اعتبار مورد نیاز برای سایر پروژه‌های عمرانی را می‌توان از این طریق پیگیری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هر بندی دارای یک تبصره است، یادآور شد: می‌توان با استناد به بندهای قانونی برای حل مشکلات گام برداشت، حل برخی مشکلات با برگزاری یک نشست هماهنگی قابل حل است.

لزوم هم‌افزایی ادارات در تسهیل صدور مجوزها

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فرآیند صدور مجوز را تسهیل کنند، باید بروکراسی اداری کاهش پیدا کند و امورات تسهیل شود، مدیران در این حوزه هم‌افزایی داشته باشند و با روحیه جهادی کار مردم روان‌سازی شود.

حیدری با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید زیرساخت‌های لازم را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند به‌صورت رایگان زیرساخت لازم را تا درب واحد تولیدی بیاورند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شود، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به سراغ سرمایه‌گذاران بروند، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه موثر باشد و مصوبات این شورا عملیاتی شود.

وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی در چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار بگیرد، ظرفیت‌های خوبی در حوزه صادرات لوازم خانگی، سیمان، فولاد، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی، فرش و .. در استان  وجود دارد.

رکود واحدهای صنعتی و تولیدی عارضه‌یابی شود

حیدری عارضه‌یابی علت رکود واحدهای صنعتی و تولیدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا کند، امروز بازار فروش و تامین مواد اولیه از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در ایجاد اشتغال پایدار در استان موثر است، عنوان کرد: این مسئله موجب می‌شود تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند و از خام‌فروشی نیز جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: باید محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری برندسازی شود، دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولیدکنندگان هدایای موردنیاز را از استان تهیه کنند، باید کمترین مالیات از تولیدکنندگان اخذ شود.

تدوین برنامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری

حیدری یادآور شد: برنامه‌ای در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری تدوین شود، کسب و کارهای نوپا در این حوزه با اقداماتی نظیر پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار بگیرد، مقام معظم رهبری نیز در شعار سال این مسئله را مورد توجه قرار دادند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع موانع اجرای پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند، فعال شدن ساخت مسکن، می‌تواند اشتغال بالایی ایجاد کند.

آب، پایه ایجاد اشتغال است

وی با تاکید بر اینکه پایه ایجاد اشتغال آب است، بیان کرد: اعتبارات خوبی برای تامین آب پایدار از طریق سدهای نیمه‌تمام مانند سد باباحیدر، بیدکان و ... در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول