اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آلودگی هوای اصفهان تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ناپایداری ایجاد شده مناطق نیمه شمالی، شرقی و مرکزی را در برگرفته است و تا اواخر روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت همچنین در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش ۲ درجه‌ای دما را نسبت به بلند مدت خواهیم داشت.

آلودگی هوای اصفهان تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون آلودگی هوای امروز اصفهان اظهار داشت: هواشناسی برای آلودگی هوای امروز اطلاعیه‌ای نداده بود اما امروز نامه‌ای ابلاغ و در آن بیان کرد که ناپایداری‌های هم‌رفتی اتفاق افتاده است یعنی سامانه جوی ناگهانی که همراه با وزش باد موقتی در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک با کاهش میدان دید است، به‌ وجود آمده است.

وی ادامه داد: این پدیده مناطق نیمه شمالی، شرقی و مرکزی را در برگرفته است و تا اواخر روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت همچنین در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش ۲ درجه‌ای دما را نسبت به بلند مدت خواهیم داشت.

شیشه‌فروش پیرامون علت آلودگی هوای ایجاد شده توضیح داد: در فصل بهار بارش‌های مؤثری نداشتیم و سامانه‌های جوی انرژی خود را به‌صورت باد تخلیه کردند زیرا فاقد رطوبت بودند، در همین راستا هواشناسی در اطلاعیه امروز خود اشاره کرده که ناپایداری ایجادشده باعث وزش باد می‌شود و این موضوع منجر به فعال شدن کانون‌های گرد و غبار محلی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۶ کانون فرسایش بادی شناسایی شده است که وسعت آن ۱.۵ میلیون هکتار است، یادآور شد: در چند سال اخیر تقریباً در ۳۱۰ هزار هکتار، اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و کشت نهال صورت گرفته است.

وی افزود: مناطقی از جمله خور و بیابانک، نائین، اردستان، سجزی، برخوار، شاهین‌شهر و میمه، کاشان، آران‌ و بیدگل، بادرود و... تحت‌تأثیر فرسایش بادی هستند و ویژگی این مناطق کاهش بارش و وزش بادهای فصلی است.

شیشه‌فروش با  تأکید بر اینکه کانون‌های گرد و غبار، داخلی است و کم‌آبی و کم‌بارشی، خشکی زاینده‌رود، افزایش دما و عدم انجام زراعت نیز منجر به فعال شدن کانون‌های نقطه‌ای شده است، تصریح کرد: همچنین کانون‌های بیابانی و فرسایش بادی استان‌های مجاور را نیز داریم که در شرایط خاص بهار و تابستان وزش بادهای شرق به غرب منجر به این می‌شود که کانون‌های گرد و غبار سمنان نیز به سمت اصفهان منتقل شود، در کنار این موارد، کانون‌های گرد و غبار خارج مرز و شمال عراق هم به استان رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با یادآوری اینکه جلسه‌ای تشکیل شده و توصیه‌ای که مطرح شد این بود که واحدهای تولیدی مصالح فعالیتی نداشته باشند، همچنین هر اقدامی که منجر به افزایش گرد و غبار می‌شود ممنوع است، خاطرنشان کرد: درخواست‌مان این است که سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در جهت اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و کاشت نهال با استان همکاری داشته باشند زیرا این موارد نیازمند اعتبار است.

وی در پایان تأکید کرد: همچنین از سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور که در این زمینه مسؤول است درخواست داریم با همکاری وزارت نیرو حق‌آبه تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود را پیگیری و تأمین کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول