اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائم خطرناک در چشم کودکان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:والدین با دیدن سفیدی چشم یا سفیدی مردمک چشم، انحراف چشمها، التهاب و قرمزی طولانی مدت چشم و بزرگ شدن کره چشم کودکان خود، باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

علائم خطرناک در چشم کودکان

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احد صداقت، فلوشیپ ویتره رتین و شکبیه با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران که امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره از یک طرف تازه‌های چشم پزشکی و از طرفی چالش‌هایی که در بیماری‌های مختلف چشم‌پزشکی وجود دارد به بحث گذاشته می‌شود. 

وی ادامه داد: پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری مراکز تحقیقات و بخش چشم دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی بصورت حضوری برگزار می‌شود.

صداقت افزود : اگرچه پزشکان و کادر درمان در دوران کرونا متحمل هزینه‌های بسیار شدند و در این راه بسیاری از عزیزان مدافع سلامت را از دست دادیم ولی خوشحالیمکه بالاخره علم راه خود را پیدا کرد و براین بیماری فائق آمد.

وی ابراز کرد: در طی این دوران پزشکان و خصوصا چشم پزشکان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با ایجاد وبینارها در فضای مجازی نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دادند تا این قافله علم به سر منزل مقصود برسد. . 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : پنجمین همایش بهاره همچون سالهای گذشته مجموعه‌ای از چالشها ، تجربیات و نواوری‌های چشم پزشکی را در اختیار همکاران قرار می‌دهد و شرکت در همایشها و بازدید از غرفه‌ها و تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی افق‌های روشنی را پیش روی همکاران قرار خواهد داد.. 

وی در ادامه به بررسی بیماری‌های شبکیه در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در این قسمت ما دو بخش داریم که یکی تازه‌های چشم‌پزشکی است که در مورد پیشرفت‌های جدید در تشخیص و درمان دیابتیک رتینوپاتی، بیماری‌های دجنیرتیو ماکولای وابسته به سن، اختلالات عروقی بیماری‌های شبکیه‌ای بحث می‌شود. 

صداقت افزود: در مورد چالش‌های بیماری‌های چشم پزشکی در حیطه شبکیه، بحث و گفتگو می‌شود. درمان آب مروارید بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف شبکیه به بحث گذاشته می‌شود. همچنین در مورد چالش‌هایی که در نحوه درمان جراحی و غیر جراحی بیماری‌های مختلف شبکیه وجود دارد، بحث و تبادل نظر خواهد شد. 

وی ادامه داد: در قسمت دیگر تومورهای شبکیه و تومورهای داخل چشمی اطفال و بزرگسالان بحث می‌شود. 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در قسمت تومورهای داخل چشمی من به عنوان یکی از اعضای پنل و مسوول برنامه در خدمت همکاران هستم. 

صداقت افزود: در مورد تومورهای چشمی، شایع‌ترین تومور داخل چشمی در کودکان رتینو بلاستوما است.علائمی که پدر و مادرها باید به آن توجه کنند شامل موارد زیر است: سفیدی چشم یا سفیدی مردمک چشم، انحراف چشمها، التهاب و قرمزی طولانی مدت چشم، بزرگ شدن کره چشم و تغییر رنگ عنبیه چشم است که در این موارد باید به چشم پزشک مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: یکی از عواملی که نشان داده شده باعث درمان و پیش آگهی بهتر این کودکان می‌شود،تشخیص زودهنگام بیماری است که پدر و مادر نقش به سزایی در تشخیص آن دارند. خوشبختانه در حال حاضر تمامی درمان‌های مدرن این بیماری در ایران وجود دارد و با درمان مناسب بیش از نود درصد این کودکان درمان می‌شوند و از مرگ و میر این کودکان جلوگیری می‌شود که از لحاظ آماری با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه برابری دارد. 

صداقت گفت: ملانوماهای چشمی شایع‌ترین تومورهای داخل چشمی در بزرگسالان هستند.این تومور با علائمی مثل کاهش بینایی، کاهش میدان بینایی یا حتی جرقه زدن و مگس پران می‌تواند تظاهر کند. بیماران با دیدن هر کدام از این علائم باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ت 27

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول