اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه حویق: اجرای طرح ملی خطوط لوله گاز با سرمایه‌گذاری برای مردم همراه باشد

امام‌جمعه حویق با تأکید بر اینکه خط انتقال لوله گاز در حویق طرح ملی و لازم الاجرا است، گفت: شرکت گاز در کنار اجرای این طرح، سرمایه‌گذاری مناسب را برای اهالی منطقه در نظر بگیرد.

امام‌جمعه حویق: اجرای طرح ملی خطوط لوله گاز با سرمایه‌گذاری برای مردم همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی غضنفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات حوزه گاز در این منطقه اظهار کرد: مشکل خطوط انتقال لوله گاز در حویق به حریم ایجاد شده برمی‌گردد زیرا باعث شده تا زمین‌های قابل استفاده زراعی، باغی و یا مسکونی با مشکلاتی روبرو شوند.

به گفته امام‌جمعه حویق قبلاً حریم لوله گاز در حویق تا ۸۰ متر بود و کسی اجازه ساخت و ساز و یا کشاورزی در زمین‌های این محدوده را نداشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان کاهش پیدا کرده است.

وی با اذعان به اینکه مشکل اصلی انتقال خطوط لوله گاز برای اجرای طرح ملی این است، بیان کرد: متأسفانه هیچ‌گونه منفعتی برای مردم منطقه ندارد و شرکت گاز با انتقال لوله‌ها از زمین‌ها، راه عبور و مرور را تخریب کرده و لوله‌ها در فصل کشاورزی، راه مردم و مسیر عبور وسایل نقلیه، ادوات کشاورزی، تراکتور و ... را مسدود و کشاورزان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

غضنفری اجرای طرح ملی خطوط لوله گاز لازم الاجرا دانست و افزود: بایستی شرکت گاز در کنار اجرای آن، سرمایه‌گذاری مناسب را برای اهالی منطقه انجام دهد، تا آن‌ها نیز به اجرای طرح‌های ملی خوش‌بین شوند.

وی با اشاره به اینکه خطوط لوله باعث تخریب تنها پارک شهر نیز شده است، تصریح کرد: در راستای رفع این مشکلات و جبران خسارت‌های وارده به اراضی و واحدهای مسکونی مردم از طریق استاندار، فرماندار و شهردار پیگیری‌هایی صورت گرفته؛ هر چند قبلا جبران خسارت را نمی‌پذیرفتند اما خوشبختانه استاندار قول مساعد داده است تا خسارت‌های خطوط لوله به اماکن عمومی پرداخت شود.

امام جمعه حویق با اشاره به عدم استقرار ادارات در این شهرستان، بیان کرد: حویق جزو شهرستان تالش است و ۷۰ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد اما نبود ادارات و عدم استقرار آن‌ها، مردم این منطقه را با مشکلات متعددی از جمله طی کردن مسافت ۱۴۰ کیلومتری و متحمل شدن هزینه و اتلاف وقت و نیز استرس عبور از جاده‌ها مواجه کرده است.

به گفته غضنفری طی پیگیری‌های صورت گرفته،  برخی ادارات و شعب را در شهرستان مستقر کردند اما این در حالی است که این شعب جوابگوی نیاز مردم نیست. همان‌گونه که  اداره آموزش و پرورش در حویق مستقر شده است انتظار می‌رود تا سایر ادارات نیز در این شهرستان مستقر و مستقل شوند.

امام جمعه حویق همچنین با اشاره به مرکز پژوهش‌های کیوی در این شهرستان، تصریح کرد: این موضوع همچنان بلاتکلیف مانده و نیازمند تدبیر بوده  زیرا کیوی محصول راهبردی منطقه است اما متاسفانه تاکنون اقدام درخوری صورت نگرفته است و مسئولان پاسخگو نیستند اما انتظار می‌رود این مطالبه در سطح استان و حتی کشور پیگیری شود و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول