اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صادرات ۱۷ میلیون دلاری کالا از مرزهای خراسان‌جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع میزان صادارت قطعی انجام شده از بازارچه مرزی ماهیرود و گمرکات بیرجند و ماهیرود طی دو ماهه امسال ۹۳۲ فقره اظهارنامه بوده که از نظر ارزشی ۱۷ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۰۱ دلار بوده است.

صادرات ۱۷ میلیون دلاری کالا از مرزهای خراسان‌جنوبی

سید حسن رحیمی‌زاده، مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های اقتصادی خراسان‌جنوبی داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بازارچه‌های مرزی فعال استان از بین چهار بازارچه مرزی بازارچه مرزی ماهیرود است، تصریح کرد: در دو ماهه امسال میزان صادرات قطعی انجام گرفته از این بازارچه مرزی ۲۱۰ اظهارنامه بوده که ارزش آن ۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۷۶ دلار بوده و از نظر وزنی ۱۵ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۸۱۳ کیلوگرم بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد ۴۷۷ اظهارنامه برای صادارت قطعی در این بازارچه صادر شده که ارزش آن ۱۹ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۱ دلار و نظر وزنی نیز ۳۹ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم بوده که آمار دو ماهه امسال در این بخش نسبت به دو ماهه سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد.

رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه در دو ماهه امسال تعداد ۱۰۲ فقره اظهارنامه صادرات قطعی از گمرک ماهیرود وجود داشته که ارزش آن ۵ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۸ دلار و با وزن ۶۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۹۱ کیلوگرم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی میزان صادرات قطعی انجام شده در گمرک بیرجند طی دو ماهه امسال را ۶۲۰ اظهارنامه عنوان کرد و گفت: ارزش این میزان صادارت ۶ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۴۷ دلار و به وزن ۳۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۰۸ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع میزان صادارت قطعی انجام شده از بازارچه مرزی ماهیرود و گمرکات بیرجند و ماهیرود استان طی دو ماهه امسال ۹۳۲ فقره اظهارنامه بوده، بیان داشت: از نظر ارزشی ۱۷ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۰۱ دلار و از نظر وزنی ۱۱۶ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۱۲ کیلوگرم بوده است.

رحیمی‌زاده با اشاره به میزان واردات قطعی انجام شده در استان طی دو ماهه امسال، افزود: طی این مدت در مجموع ۱۱ اظهارنامه واردات قطعی در استان از بازارچه‌های مرزی و گمرکات فعال استان وجود داشته که ارزش آن یک‌ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۵۴ دلار و وزن آن یک‌ میلیون و ۸۲ هزار و ۵۷۹ کیلوگرم بوده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان طی دو ماهه امسال روغن سوخت تقطیری، صیفی‌جات، سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی، گازوئیل، خرما، کک متالوژی، شمش چدن و زعفران بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین اقلام عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان طی دو ماهه امسال لوازم و قطعات مربوط به معدن، برنج، دانه یونجه و کاه گندم بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول