اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

92 درصد محکومان درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده‌اند

سرپرست سازمان نهضت‌ سوادآموزی گفت: 92 درصد محکومان درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند.

92 درصد محکومان درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده‌اند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا عبدی سرپرست سازمان نهضت‌ سوادآموزی در گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش استان‌های کشور که در ساختمان شماره 2 نهضت سوادآموزی برگزار شد، با اشاره به تغییرات در جریان‌های موجود دنیا، اظهار کرد: در مقاطع مختلف، جریان‌های اجتماعی، اندیشه‌ها، سیستم‌های مدیریتی، ساختار حکمرانی و ساختار اجرایی خود را به روز‌رسانی می‌کنند؛ جریان‌های آموزشی نیز خارج از این موضوع نیستند و باتوجه به اقتضائات اجتماعی، نظامات جدیدی برای کارهای خود می‌چینند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

وی ادامه داد: شاید برای موضوعی در دهه 60 و 70 یک مدل و 20 سال بعد مدل دیگری را ارائه دهیم اما کار همان است ولی روند و نرم افزار اجرا تغییر می‌کند که یک زمان وابسته به رشد شناختی انسان ها و زمانی وابسته به اقتضائات اجتماعی است.

عبدی با اشاره به تغییرات روز افزون جریان‌های نرم‌افزاری حوزه‌های مختلف حکمرانی به خصوص حکمرانی آموزشی در 50 سال اخیر، گفت: این تغییرات نرم‌افزاری، ما را به جایی رسانده که زمانی همه مدیریت‌های کشور حتی نظام آموزشی یک مدل بروکراتیک و از بالا به پایین بود اما یک تطورات نرم افزاری رخ داد و اکنون جریان غالب، جریانی است که با عنوان و ادبیات حلقه میانی از آن نام می‌بریم؛ حلقه میانی تعاریف مختلفی دارد اما از یک منظر، یک جریان مردمی است که بین حاکمیت و مردم قرار گرفته است.

سرپرست سازمان نهضت‌ سوادآموزی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد 82 درصد مراجعات به کلانتری یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و حاکی از آن است که 92 درصد محکومان درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند

وی تصریح کرد: عددها بسیار عحیب است و تکلیف ما بسیار سنگین است؛ همین دو آمار کفایت می‌کند که مشخص کند کجا ایستاده‌ایم.

عبدی با بیان اینکه فهم بحث حلقه‌های میانی و استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در نهضتی کردن جریان سودآموزی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: زمانی در کشور برای جریان سواد دو جریان مردم و حاکمیت را پیش می بردیم اما اکنون در یک جریان ویژه در بحث نهضت سوادآموزی هستیم؛ سخت ترین زمان نهضت، اکنون است زیرا ما آدم تکرارها نیستیم. 

وی با بیان اینکه هنوز راه بسیاری برای تعمیق سوادآموزی در جامعه وجود دارد و باید برای تحقق اهداف سوادآموزی اقدامات گسترده‌ای انجام شود، گفت: کار بعدی ما این است از جایی که ایستاده‌ایم ناامید نشویم و نسبت به تحقق آرمان‌هایمان شک نکنیم؛ ما که اینجا هستیم یک تکلیفی داریم و تکلیف نهضت، تمام نمی‌شود؛ هنوز بسیار کار داریم.

انتهای پیام/ ت 70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول