اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعتراض برخی رسانه‌های تاجیکستان به افزایش فشار بر روزنامه‌نگاران

تعدادی از سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان با صدور یک بیانیه مشترک از افزایش موارد فشار بر روزنامه‌نگاران و ایجاد موانع برای انجام فعالیت حرفه‌ای آنها ابراز نگرانی کردند.

اعتراض برخی رسانه‌های تاجیکستان به افزایش فشار بر روزنامه‌نگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تعدادی از سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان با صدور یک بیانیه مشترک از افزایش موارد فشار بر روزنامه‌نگاران و ایجاد موانع برای انجام فعالیت حرفه‌ای آنها ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه مشترک سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان به طور مشخص به چند مورد ضرب و شتم روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان مورد بازپرسی قرار گرفته و مصادره تجهیزات حرفه‌ای آنها اشاره شده است.

سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان خواستار اجرای مفاد قوانین مربوطه و به خصوص قانون اساسی این کشور شده‌اند که آزادی بیان را تضمین و سانسور را ممنوع اعلام کرده است.

آنها اعمال فشار مقامات بر روزنامه نگاران را اقدامی مخالف منافع ملی تاجیکستان دانسته و گفته‌اند که چنین روشی باعث لطمه دیدن وجهه بین المللی کشور و رهبری سیاسی آن خواهد شد.

همچنین در این بیانیه گفته شده است که در شرایط ژئوپلیتیکی موجود منطقه و جهان، ایجاد بی‌اعتمادی در میان جامعه رسانه‌ای مغایر منافع ملی تاجیکستان است.

سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان خواستار تحقیق موارد نقض حقوق روزنامه‌نگاران و مجازات عاملان آنها شده‌اند.

بیانیه مشترک سازمان‌های رسانه‌ای تاجیکستان از سوی شورای رسانه‌های تاجیکستان، انجمن ملی رسانه‌های مستقل تاجیکستان، مرکز تحقیقات روزنامه نگاری، اتحادیه رسانه‌ای تاجیکستان، گروه رسانه‌ای «آسیا پلاس»، سازمان اجتماعی «خامه»، مشاور رسانه تاجیکستان و همچنین نشریه‌های «صدای مردم»، «منبر خلق»، «تاجیکستان» و غیره به امضا رسیده است.

شایان ذکر است که شورای سیاسی حزب دموکرات تاجیکستان نیز با پخش یک بیانیه افزایش موارد اعمال فشار بر روزنامه نگاران را محکوم کرده و از مقامات دولتی خواسته است تا موارد مربوطه را به دقت بررسی کرده و مقصران را مورد مجازات قرار دهند.

انتهای پیام/ح/ ت 179

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول