اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رئیس دادگستری ایلام: با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطعانه برخورد شود

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: با ساخت و سازهای غیرمجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قاطع و بازدارنده شود.

رئیس دادگستری ایلام: با ساخت و سازهای غیرمجاز قاطعانه برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عمران علیمحمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام در اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مدیران عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بر لزوم برخورد قاطعانه و بازدارنده با ساخت و سازهای غیر مجاز و متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره و گفت: تسریع در اجرای طرح کاداستر و سند دار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی باید انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه فرهنگ سازی را در پیشگیری از وقوع حریق بسیار موثر دانست و افزود: همکاری و همراهی تمام سازمان‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان در پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های استان امری ضروری و مهم است.

عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی وکشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان موضوع به این ساخت و سازهای غیر مجاز بر ضرورت تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان گفت: اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان ایلام و دادستان مرکز استان ایلام به منظور جلوگیری از پدیده زمین خواری، تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی و نحوه برخورد قانونی با متخلفین؛ اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ایلام با حضور کلیه مدیران ادارت و نهادهای مربوطه در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه هر کدام از اعضاء شورا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود، راهکارهای عملی برای برخورد با اشخاصی که مبادرت به تصرف اراضی دولتی پ یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌کنند، ارائه کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول