اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رای قطعی برای تخریب یک ویلا در بستر تالاب امیرکلایه

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیرکلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود به مسؤولان مربوطه ابلاغ شد.

رای قطعی برای تخریب یک ویلا در بستر تالاب امیرکلایه

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکوسرای رودبنه بازدید و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش حضور یافت. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان در‌ایم نشست با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: به فرموده حضرت امام خمینی، «عالم محضر خداست» لذا وقتی انسان در محضر خدا باشد نباید بجز ذات مقدس او چیزی را ببیند. 

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی توجه به مشکلات و دردهای مردم را یکی از نشانه‌های وارستگی انسان برشمرد و افزود: کسی که درد مردم را نداشته باشد وابسته به دنیا و نفس خویش است. 

رییس شورای قضایی استان گیلان، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مردمی و بر پایه مشارکت مردم برشمرد و گفت: اگر کارشناسان و متخصصان تشخیص دهند که دامنه طرح هادی باید وسیع‌تر و یا تنگ‌تر شود مطمئن باشید دولت بر مبنای همین آراء و نظرات کارشناسی عمل خواهد کرد. 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در یک دولت علوی هدف و مقصود، همگانی کردن عدالت است، تصریح کرد: در عدالت عمومی باید مصالح همه مردم چه آن‌ها که به حاکمیت نزدیک ترند و چه آن‌ها که دور ترند در نظر گرفته شود. 

وی با تاکید بر توسعه متوازن در کشور بیان کرد: سفرهای استانی دولت در راستای برقراری توسعه متوازن در همه بخش‌های استان هاست زیرا اگر امکانات متوازن نباشد هیچ انگیزه‌ای برای روستاییان جهت ماندن وعدم مهاجرت به شهرها باقی نمی‌ماند. 

خلیلی با تاکید بر إلمان‌سازی متناسب با بافت شهری و روستایی هر منطقه گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها نصب إلمان‌ها و نماد‌هایی است که با سنت، فطرت و طبیعت هر منطقه سازگاری داشته باشد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به بازدید مسؤولین قضایی از منطقه بارکو سرا اظهار کرد: این منطقه با وسعت بیش از ۴۰هکتار منبع ذخیره آبی برای روستاییان و محل نگهداری حیوانات در فصل کشاورزی و زیستگاه پرندگان و خزندگان بوده و یکی از جاذبه‌های طبیعی شرق استان گیلان بوده که در اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاثیر گذار است. 

احمد آقایی با بیان اینکه در مورد تصرفات غیرقانونی در تالاب امیرکلایه براساس قانون تصمیم گیری خواهد شد، گفت: در خصوص ساخت و ساز روستایی نیز بنیاد مسکن براساس تقاضای دستگاه قضایی نسبت به پرداخت هزینه برای روستاییان تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نیز باید به گونه‌ای باشند که عدالت و توازن رعایت شده باشد، افزود: ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی مردم با حفظ مالکیت وعدم تغییر بافت روستایی امکان‌پذیر باشد. 

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیر کلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود به مسؤولان مربوطه ابلاغ شد و همچنین دستور احداث مجتمع شورای حل اختلاف در بخش رودبنه را صادر کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول