اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۲ زلزله خفیف هرمزگان را لرزاند

زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۶ ریشتری بندرخمیر و پارسیان را در استان هرمزگان لرزاند تا لزوم حفظ آمادگی مقابله با بلایای طبیعی، ایمن‌سازی سازه‌ها و ساخت سازه‌های ایمن را بار دیگر یادآور شود.

۲ زلزله خفیف هرمزگان را لرزاند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امروز ۲ زلزله نسبتا خفیف استان هرمزگان را لرزاند تا لزوم آگاهی بخشی و آموزش مستمر شیوه صحیح مقابله با بلایای طبیعی به آحاد جامعه را یادآوری کند.

این حادثه همچنین اهمیت ایمن‌سازی ابنیه و سازه‌های موجود همراه با نظارت دقیق بر جلوگیری از ساخت سازه‌های ناایمن را یادآور شد تا تاب‌آوری سازه‌های هرمزگان در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله را پیش از حادثه‌ای مهیب ارتقا داد.

سحرگاه امروز در ساعت چهار و ۵۵ دقیقه و ۱۸ ثانیه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، بندرخمیر را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتری نیز در عمق ۱۲ کیلومتری از سطح زمین، پارسیان را در ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه ظهر به لرزه درآورد.

به گزارش فارس، ۲ زمین لرزه بافاصله کمتر از یک دقیقه به بزرگی ۶٫۴ و ۶٫۳ عصر یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ منطقه فین از توابع شهرستان بندرعباس آخرین زلزله‌ مهیب ثبت شده در استان هرمزگان است.

این زلزله مهیب یک نفر را به کام مرگ کشاند، حدود ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، در پی آن سه هزار و ۶۰۰ خانه مسکونی آسیب دید و افزون بر ۲۵۰ پس زمین لرزه برای آن به ثبت رسید.

به دنبال آن استاندار هرمزگان قول داد تا نوروز ۱۴۰۱ کار بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله خاتمه یابد اما این وعده بنابر دلایل متعددی تا کنون بر زمین مانده و همچنان روند بازسازی منازل مردم به سرانجام نرسیده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول