اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کسب رتبه چهارم خراسان‌جنوبی در پرداخت تسهیلات دامداری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: رتبه ما را در پرداختی کشور، چهارم قرار گرفته که این رقم بالایی است.

کسب رتبه چهارم خراسان‌جنوبی در پرداخت تسهیلات دامداری

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: از الزامات اصلاح ارز ترجیحی تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای دام و طیور بوده است.

وی با بیان اینکه به جهت حمایت از تولیدکنندگان ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت شناور برای تأمین سرمایه در گردش در نهادهای دامی و طیور قرار دادند، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی وضعیت مطلوبی دارد و خوب آغاز کرده و جایگاه خود را حفظ کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد دامداران ما نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است، یادآور شد: با این وجود تاکنون ۳ هزار ۳۴۰ نفر از دامداران در بخش‌های دام و طیور معرفی به بانک شدند که ۶۷۵ میلیارد تومان معرفی آن‌ها به بانک است.

جعفری با بیان اینکه از این ۲۰ هزار میلیارد تومان دو برابر ظرفیت معرفی می‌شوند و هنوز ۱۸ هزار میلیارد معرفی شدند، ادامه داد: میزان ۴۰ هزار میلیارد باید معرفی شوند و اگر ما بالای یک‌هزار میلیارد را بتوانیم بگیریم یعنی یک بیستم اعتبار کشور را دریافت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵۷ مورد تسهیلات پرداخت شده داریم، افزود: این میزان بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان است که رتبه ما را در پرداختی کشور، چهارم قرار داده که این رقم بالایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این طرح ظرفیت شناوری است، اضافه کرد: این تسهیلات به تمام دامداران و مرغداران بدون هیچ محدودیتی تعلق می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه متقاضیان از طریق سامانه سیتا ثبت‌نام می‌کنند، گفت: میز خدمت نیز در جهاد کشاورزی وجود دارد و متقاضیان می‌توانند در آنجا ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از ثبت‌نام در سامانه معرفی به بانک آن‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: با حضور در بانک و تشکیل پرونده می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای افرادی که دامدار کارت می‌گیرند با این سرمایه در گردش شارژ می‌شود، یادآور شد: در محل عرضه نهاده که کارخانه‌های دام و طیور هستند کارت را می‌کشد و نهاده مورد نیاز را خریداری می‌کند.

جعفری ادامه داد: نهاده‌ها براساس ارز ترجیحی نیست و براساس ارز اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه دامداری‌های صنعتی از طریق بازارگاه خرید می‌کنند، تصریح کرد: با سرمایه در گردش که بانک می‌دهد از بازارگاه خرید انجام می‌دهند و از سرمایه در گردش آن‌ها کسر می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول