اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دستگیری ۳۰۰ شکارچی متخلف درخراسان‌جنوبی

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی از دستگیری ۳۰۰ شکارچی متخلف خبر داد و گفت: همچنین ۳۱ قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

دستگیری ۳۰۰ شکارچی متخلف درخراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اسداله حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته  تعداد ۳۰۰ نفر متخلف شکار و صید توسط حوزه یگان حفاظت و حقوقی اداره کل دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در این مدت همچنین تعداد ۳۱ قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: طی سال جاری با ۱۰۲ مورد حمل غیرمجاز سلاح شکاری نیز برخورد شده است.

حاتمی یادآور شد: طی یک سال گذشته  تعداد ۴۶۸ حیوان شکار شده یا زنده گیری شده از شکارچیان غیرمجاز کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲۷ فقره پرونده شکار غیر مجاز در مراجع قضایی خراسان‌جنوبی برای متخلفان شکارو صید از دیگر اقدامات محیط زیست برای حفظ تنوع زیستی استان بوده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این مدت در صورت‌جلسات و گزارش‌های اولیه مامورین محیط زیست مبلغ  ۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جرایم قانونی به عنوان ضرر و زیان شکارو صید به تخلفات مزبور تعلق گرفته که بخشی تایید و وصول شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.

حاتمی ادامه داد: همچنین طی یکسال گذشته مبلغ ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون  تومان از اعتبارات ملی در حوزه‌های تنوع زیستی، گرد و غبار و تالاب برای ساخت آب انبار و تامین آب، مقابله با بیماری حیات وحش، واکاری و آبیاری نهالکاری‌ها در مناطق بیابانی، اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب کجی، آموزش عمومی محیط زیستی و تجهیز یگان حفاظت استان دریافت و برای اجرا برنامه‌ریزی شده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول