اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش ۱۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت کاری ادارات

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی گفت: با تغییر ساعت کاری ادارات و سازمان‌های استان پیش‌بینی می‌شود ۶ تا ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

کاهش ۱۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت کاری ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از رووابط عمومی شرکت برق استان، مهدی دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در راستای صرفه‌جویی و استفاده بهینه مصرف برق در پیک بار تابستان از ۱۶ خرداد ماه جاری ساعت کاری ادارات استان یک ساعت زودتر شروع می‌شود.

وی با اشاره به تجربه شایسته سال‌های گذشته در این طرح، افزود: براساس مصوبه هیأت دولت و ابلاغیه استانداری خراسان‌جنوبی برای صرفه‌جویی در مصرف برق همه دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پایش مصرف برق یک هزار و ۵۲۴ دستگاه اجرایی در استان توسط بازرسان شرکت برق در فصل تابستان صورت می‌گیرد.

دادگر یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات خراسان‌جنوبی باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۹ درصد مصرف برق خراسان مربوط به ادارت است، خاطرنشان کرد: تغییر ساعت کاری ادارات سبب صرفه‌جویی ۶ تا ۱۰ مگاوات در مصرف برق استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی گفت: به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک‌ بار تابستانه در صورت کاهش مصرف برق خانگی پاداش به مشترکان داده می‌شود و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و کارخانجات استان نیز برای رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی انجام می‌شود.

دادگر از همه مشترکین خانگی، صنایع، ادارت و کشاورزان خراسان‌جنوبی خواست برای گذر از پیک بار تابستان در مصرف برق صرفه‌جویی و مصرف بهینه‌ای داشته باشند تا با قطع احتمالی  برق مواجه نشویم.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول