اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

متروپل‌‌های یاسوج کجاست؟/پرده‌برداری صریح معاون شهردار از تخلفات+فیلم

در نشست بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله اعلام صریح نام برخی ساختمان‌هایی که رعایت ضوابط و اصول را نمی‌کنند.

متروپل‌‌های یاسوج کجاست؟/پرده‌برداری صریح معاون شهردار از تخلفات+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج جلسه‌ای با عنوان رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های مرتبط با ساختمان‌سازی برگزار شد.

در این نشست به موضوعات مرتبط با ساختمان‌های ناایمن در استان و به ویژه در شعهر یاسوج و همچنین برخی تخلفات و البته سهل‌ناگاری‌ها از سوی دستگاه‌ها و تخلف در کمیسیون‌هایی مثل ماده 5 و 100 اشاره شد.

مشکلات دو نقشه‌ای بودن و همچنین ناظرین نظام مهندسی که گاها سن آن‌ها برابری با سن ساختمان داشته!! و یا ناظرینی که تنها ماشین مهر زنی شده‌‌اناد و یا هراس دستگاه‌های متولی از تخریب ساخت و سازهای مشکل دار و مشکلاتی که پلیس ساختمان دارد در نشست مطرح شد.

در این نشست همچنین به موضوع اخذ رشوه از سوی برخی دستگاه‌های مسئول اشاره شد که با گرفتن گاه 50 تا 100 و یا 150 هزار تومان!! اجازه ادامه کار به افراد متخلف داده‌‌اند!!.

اما در ادامه فرج‌زاده معاون شهردار یاسوج به صورت علنی از برخی ساخت و سازهای غیر قانونی در شهر یاسوج پرده برداشت. 

ساختمان‌هایی ساخته شده که هیچ ناظری در آن انصراف نداده و بالای چهار طبقه بوده و خاستگاه آن‌ها غالبا در همین منطقه 1 شهرداری است.

ساختمانی که ناظر ابتدا گفته این فاجعه است و بلافاصله نظام مهندسی ناظر بعدی و سومی را معرفی کرده و برای یک ساختمان متخلف سه ناظر معرفی شده است!.

معاون عمرانی شهردار یاسوج گفت مهندس ناظری که تخلفات را گزارش نمی‌کند در سیستم شهرسازی بلاک خواهیم کرد و اگر نظام مهندسی هم با آن‌ها موافق باشد ما با آن‌ها همکاری نمی‌کنیم.

در این نشست معاون عمرانی شهردار یاسوج به نام یکی از سازه‌های متخلف اشاره کرد و از رسانه‌ها خواست نام آن را اعلام کنند که 4 طبقه مازاد دارد.

اظهارات صریح معاون شهردار یاسوج در خصوص تخلفات ساختمانی

 

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول