اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد خط دشت‌بان در همدان/ پاکسازی ورودی و خروجی‌ها از آلودگی زیست‌محیطی

استاندار همدان گفت: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی به عنوان مسئولیت اجتماعی، یک خط دشت‌بان تشکیل و در راستای پاکسازی محیط پیرامونی ورودی و خروجی شهر‌ها اقدام شود.

ایجاد خط دشت‌بان در همدان/ پاکسازی ورودی و خروجی‌ها از آلودگی زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوا با بیان اینکه منشا اصلی ریزگرد‌های داخل، برخی کشورهای همسایه هستند اظهار کرد: ریزگرد‌ها باعث شده تا نوع آب و هوای ما دچار تغییر و تحولاتی شود که باید در این راستا چاره‌اندیشی علمی و اجرایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رفع مشکل ریزگرد‌ها نیازمند سازوکاری دیپلماتیک در سطح ملی و بین‌المللی است گفت: در داخل کشور برای حل مشکل ریزگرد‌ها، باید بین استان‌های غرب کشور که در این موضوع رنج می‌برند، هم‌صدایی و هم‌افزایی ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ریزگرد‌ها علاوه بر آلودگی هوا و مشکلات انسانی، مخاطرات گیاهی نیز ایجاد می‌کند افزود: همان طور که اگر یک اقدام امنیتی علیه کشور انجام شود، واکنش مقتضی و مناسب صورت می‌گیرد، در این حوزه نیز باید اقدام اساسی و دیپلماسی جدی انجام شود زیرا موضوع محیط زیست و مقابله با ریزگردها موضوعی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ وضعیت موجود و احیا شرایط متاثر از آلودگی ریزگرد‌ها، تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی ضروری است گفت: دستگاه‌ها با ایجاد پوشش گیاهی متناسب با مناطق استانی و آب‌و هوایی می‌توانند به کاهش آسیب‌های آلودگی ریزگرد‌ها‌ کمک‌ کنند. 

قاسمی‌فرزاد کاشت درخت‌ها و گیاهان کم‌آب‌بر سازگار با مناطق شور، لم‌‌‌یزرع و بایر را در کاهش آسیب‌ها و آلودگی ریزگرد‌ها مهم دانست و تأکید کرد: بخش تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی در راستای اقدام برای کاهش آسیب‌های آلودگی ریزگرد‌ها بیش از پیش فعال باشد. 

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌ مجموعه‌های علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در راستای مقابله با آلودگی ریزگرد‌ها استفاده خواهد شد گفت: دستگاه‌های متولی راه درست نگهداری و بهره‌برداری و مراقب از محیط زیست را به طور گسترده ارائه کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سازمان صمت، اقدامات مقابله‌ای خود با برداشت‌های غیر مجاز معادن از دامنه الوند را در دستور‌ کار قرار دهد بیان کرد: آگاهی‌بخشی، هشدار‌ جدی و تذکر لازم به شرکت‌ها و کارخانجاتی که در زمینه فرآوری فعالیت دارند و مواد اولیه را به صورت غیر مجاز تهیه می‌کنند، انجام گیرد.

وی با بیان اینکه با شرکت‌ها و افراد سودجو که منابع آبی را آلوده و رسوبات را وارد سد‌های استان می‌کنند، در‌ چارچوب قانون برخورد شود گفت: از برنامه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ محیط زیست حمایت خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تشکیل خط دشت‌بان در راستای پاکسازی محیط پیرامونی ورودی و خروجی شهر‌ها گفت: اول تیرماه، با بسیج همگانی پاکسازی محیط از آلودگی‌های محیط زیست در دستور‌ کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول