اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شنا و ماهیگیری در مخازن سدهای خراسان شمالی ممنوع است

شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد، شنا و ماهیگیری در مخازن سدها و تاسیسات آبی این استان ممنوع است و خطر مرگ را در پی دارد.

شنا و ماهیگیری در مخازن سدهای خراسان شمالی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

این اطلاعیه تصریح کرده است، فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است و افرادی در این مکان‌ها جان خود را از دست داده اند که تصور آن را نمی کردند.

بر اساس این اطلاعیه، جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها وجود دارد که این جریان‌ها باعث کشیده شدن شناگران به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی شناگران را به دنبال دارد.

در این هشدارهمچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران و مرگ خواهد شد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول