اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قصه مادر دو شهیدی که دستی بر آتش کار خیر داشت

در پانزدهمین روز از خرداد ماه، پایان روزهای چشم انتظاری برای مادر شهیدان احمد و اسماعیل میری بود، مادری که هم دو فرزند شهیدش را تقدیم نظام کرد و هم برای آبادانی و راحتی مردم روستا نگذاشت وصیت فرزند شهیدش بر زمین بماند.

قصه مادر دو شهیدی که دستی بر آتش کار خیر داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نائین، در پانزدهمین روز از خرداد ماه، پایان روزهای چشم انتظاری برای مادر شهیدان احمد و اسماعیل میری شد و این مادر، آسمانی شد و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

حاجیه خانم کوکب ظهرابی در بین مردم روستای مزرعه امام، علاوه بر اسوه صبر و اخلاق، به ایثار و بخشش شناخته می‌شود. 

امیر میری، برادرزاده این شهیدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مادربزرگم در همه‌ی این سال‌ها به شدت پیگیر بود که به وصیت پسرش اسماعیل عمل کند، چرا که عمویم وصیت کرده بود به یادش باشیم و در نهایت مادربزرگم نذر کرد برای یادبود پسرانش، آب انباری را در این روستا بنا کند. 

وی افزود: مادربزرگم همیشه چشم انتظار برگشت پسر کوچکش احمد بود، چون پیکر این شهید در عملیات رمضان بر اثر برخورد خمپاره کاملا می‌سوزد و به سختی شناسایی می‌شود. 

مرحومه خانم ظهرابی مهرماه سال گذشته در روزهایی که مردم کویر با کمبود آب مواجه بودند، بنای کار خیری را نهاد که تا ابد برای خودش و فرزندانش باقیات الصالحات می‌ماند. 

اسماعیل میری، رئیس شورای روستای مزرعه امام نیز گفت: تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد ریال برای ساخت آب انبار شهرک مسکونی فاطمیه توسط این مرحومه تخصیص پیدا کرده است. 

وی در ادامه، پرداخت کمک هزینه ساخت و ساز سالن چند منظوره، مسجد، حسینیه، حمایت از ورزشکاران و ارسال سیمان برای عتبات عالیات را از دیگر کارهای خیر پرونده آخرت این بانوی بزرگوار برشمرد. 

محمود اشکستانی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نایین گفت: مرحومه ظهرابی صبح روز یکشنبه در سن ۹۳ سالگی بر اثر ضعف بدنی و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع بر دستان پرمهر مردم روستای مزرعه امام نایین در جوار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای روستا آرام گرفت. 

وی افزود: پسران این مرحومه هر دو در ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در سن ۱۸ و ۱۹ سالگی در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند. 

به گزارش فارس، امروز پس از ۴۰ سال دوری، این مادر پسران شهیدش را در آغوش محبت کشید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول